auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz 312: onderste fuseekogels

Bouwjaar: 2000

Vraag voor de MB-Specialisten: is het mogelijk om de fuseekogels van een MB Sprinter 312d bj. 2000 te vervangen zonder speciaal gereedschap of is daar een trekker/duwer voor nodig, en moeten de draagarmen er af of kan dat onder de auto? bij voorbaat dank voor de medewerking. groeten Arie Vreugdenhil A-Repair s-Gravenzande

Geplaatst door

A-Repair42 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo,
De klus kan onder de auto geklaard worden, maar
je hebt wel een speciale trekker nodig.
De veerpoot en stabistang moeten ook losgenomen
worden. De speling mag trouwens 2 mm. bedragen.
Dat is 1 mm. boven de fabrieks tolerantie.
Groetjes
Bert

Ronald3871 0
badge

19 jaar

wij demonteren de draagarm en verwijderen de stofhoes
dan lassen we de kogel vast met het lastoestel op de hoogste stand(veel warmte er in brengen) even wachten dan de kogel er uitbeuken met grote hamer
de nieuwe er in persen (hebben we wel een bus voor gemaakt)
wel wat werk maar het is te doen

dfc 0
badge

19 jaar

hallo ik vergang die kogels onder de auto,alles losgooien zodet je er goed bij kunt .even brandertje erop,dan een krik eronder met een bus die net over de kogel past, goed ondersteunen,een grote hamer en rammen, omgekeerd,deniewe kogel los erin zetten, weer een krik eronder met een andere zelfgemaakte bus die de kogel aan de rand ondersteund, even het hoesje eraf, dan een stuk pijp die over de kogel past en op de arm drukt,goed ondersteunen ,weer die hamer en rammen.

[quote=robby]hallo ik vergang die kogels onder de auto,alles losgooien zodet je er goed bij kunt .even brandertje erop,dan een krik eronder met een bus die net over de kogel past, goed ondersteunen,een grote hamer en rammen, omgekeerd,deniewe kogel los erin zetten, weer een krik eronder met een andere zelfgemaakte bus die de kogel aan de rand ondersteund, even het hoesje eraf, dan een stuk pijp die over de kogel past en op de arm drukt,goed ondersteunen ,weer die hamer en rammen.[/quote]
We hebben net de linker fuseekogel vervangen. Geen probleem. De rechter ook aan begonnen, maar hij begon vast te zitten bij het erin rammen (de nieuwe). Dus wij een beetje de bovenkant (i.v.m. rubber wat kan smelten) verhit, maar ineens BAM!!!!!!!!!!!!!! slaat de kogel eruit... :S Je zal hem maar in je gezicht krijgen! :P

Dus NOOIT meer verhitten als je hem niet in 1 keer de nieuwe erin geramd krijgt en hij nog net even een stukje verder erin moet (in de draagarm dus).

Wordt inderdaad gewoon onder de auto vervangen, want anders moet je heel de draagarm loshalen. Gewoon goed verhitten en het gaat allemaal soepeltjes! Wel soms even met 2 personen.

600rr 0
badge

18 jaar

nooit verhitten , altijd goed het vet eruit halen, het beste is de draagarm demonteren en dan persen!! is mij ook een keer eruit geknalt en das geen pretje

Gielus 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.