close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz E-Klasse: Onregelmatig stationairlopen E240 (motor schudt) (210).

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 112 (E240)

Goed,de motor schudt tijdens de stationaire loop.
Wat ik al heb gedaan is het volgende:
-Foutcodes gecontroleerd:P170 en P0173 ->aussetzer linker und rechter cilinder reihe.
-Gekeken welke cilinder er minder meedraaide;cilinder 2 ,vonkduur heeft uitschieters naar 4,8 miliseconden.
-Bobines gewisseld wat geen resultaat gaf.
-injectoren gewisseld zonder resultaat.
-Luchtmassameter gewisseld zonder resultaat(waarde is stationair 16 kg en mag tussen 10 en 16 zijn).
-Compressie gemeten met de compressie meter en electronisch met de "star" tester waarbij het resultaat goed was.
-Alle 12 bougies vervangen.
-Gekeken op "tips"en hier stond een opmerking over het controleren van de bedrading/en corosie stekker van de L5 sensor,was goed.
-Ik heb de motorregeleenheid laten testen en deze was goed.
-Omdat er een lichte rammel in de motor hoorbaar was heb ik de distributieketting,geleiders en tandwielen vervangen maar geen resultaat.
Een vraagteken is of het eventueel mogelijk is dat er een vlinderklep in het inlaatspruitstuk van cilinder 2 defect is of zelfs verdwenen is
zoals wel een gebeurd bij de CDI motoren???.
Motor loopt voor de rest gewoon goed alleen schudt hij iets tijdens stationair lopen,bij koude motor meer als bij een warme motor.
De motor was wel erg vervuild van binnen.
Als ik de lambda sensor uitschakel gaat hij wel beter lopen.
Wie o wie kan mij hierover meer vertellen voor een oplossing????

Geplaatst door

erichendri (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De aussetzer storingen vind ik een beetje vreemd, dan zou die toch in noodloop gaan? Heb je gekeken hoe naar de umgebungsdaten van de storingen? Dat lijken me oude storingen namelijk die niet door dit probleem komen.
Bougiekabels ook gewisseld? Geven wel vaker deze klacht bij de 240 en 320. Wel in de gaten houden dat er verschillende kabels opzitten, er zitten 2 lengtes op en dat mag niet verkeerd om.
Heb je na het vervangen van de luchtmassameter ook een Urinitialisierung doorgevoerd?
Volgens mij zit er bij de v6 benzinemotoren maar 1 klep in voor het variabele inlaatspruitstuk.

ToniMB 0
badge

16 jaar

Hoi Toni met het wisselen van de bobines heb ik ook gelijkertijd de bougiekabels meegewisseld en ook daarna een urinitialiserung doorgevoerd maar zonder resultaat. Wat ik nog kan doen is het inlaatspruitstuk erafhalen om te kijken of de pakking niet aan de binnenzijde weg is Heb wel met draaiende motor met remmenreiniger gespoten maar aan de biinenzijde kun je er niet bijkomen omdat het spruitstuk aan de voet geheel dicht is.Als dit het ook niet is wordt de kans op een oplossing wel heel erg klein.

Heb je de koolaanslag op de kleppen al nagezien met een camera . Dit probleem heb ik 2 maal gehad met een ml320 , beide wagens hadden wel een LPG verleden

frans49 0
badge

16 jaar

Heb het inlaatspruitstuk erafgehaald en de stalen pakkingen vervangen.Wat mij opviel is dat het spruitstuk wel erg vuil was met olieaanslag . Heb de vlinderkleppen bekeken en hier niets vreemd aan kunnen ontdekken,voor zover mogelijk is . Alle kleppen gaan tegelijk open en dicht .Terwijl het spruitstuk eraf lag heb ik gelijk gekeken naar de inlaatkleppen van cil 2 die het probleem geeft en ingespoten met aanslagreiniger van forte ,.Terwijl deze kleppen gesloten waren bleef het reinigingsspul op de kleppen staan dus geen lekke inlaatkleppen wat er al uit had moeten komen met compressie meten. Heb eigenlijk al het nodige gedaan wat in mijn vermogen ligt . Misschien heeft iemand nog een idee? Groeten Nico
.

.

is het probleem al opgelost ? of is er verandering , verbetering ?

frans49 0
badge

16 jaar

Hoi Frans ik doe elke keer weer een beetje aan de auto omdat mijn vrouw hem vaak nodig heeft en ik s,avonds veel werk. Heb wel gemerkt dat als ik de lambdasondes loskoppel dat de motor vlakker gaat lopen dus als de lambdawaarde 1 is.Hetzelfde gebeurt als ik met DAS het mengsel rijker zet,dan gaat hij ook veel beter lopen.Heb ook getwijfeld aan de lambda sensoren maar krijg hierin geen foutcode.Zou het mogelijk zijn dat als er eentje niet goed functioneerd dat deze via de motorregeleenheid cilinder 2 automatisch minder laat meelopen? De sensoren heb ik onderling ook al gewisseld om te kijken of het probleem naar de andere cilinderbank verplaatst.Maar dit is niet het geval.Heeft iemand nog een idee hierover?

als je de motor rijker laat lopen loopt hij beter. zit er geen vacuum lek in de rembekrachtiger, koppel al de vacuumleidingen eens los en blind ze af
dan weet je zeker dat het geen valselucht is
succes Marcel.

spanbandje 0
badge

16 jaar

hoi marcel.Heb ook het vacuum van de rembekrachtiger afgesloten maar ook dit leverd geen verbetering op.Heb zelfs de bedrading van de motorregeleenheid naar de injector van cilinder 2 doorgemeten en de waarde was gelijk met die van de andere draden. Zou het misschien kunnen dat je toch een goede waarde meet maar toch een draadbreuk te pakken hebt? Dit hoorde ik van iemand die zei dit ook wel eens meegemaakt te hebben dat bij een meting toch een goede waarde aangaf maar dat de draad toch maar aan 3 draadjes het signaal doorgaf .Heeft iemand hier antwoord op? Alvast bedankt nico.

Heb de stuurdraad van de regeleenheid naar de brandstofinjector vervangen en dit gaf ook geen resultaat. Wat mij opvalt is dat als ik een beetje vermogen ga vragen dat ik aussetzers krijg.Kan het zijn dat er een katalysator verstopt zit net als bij de diesels vaak voorkomt? Is wel een keer 1 van de 2 katalysators vervangen en niet door een orginele .Missschien is dit wel het probleem.Heb met uitlezen een waarde van 20 kg/m van de luchtmassameter en mag tussen de 10 en de 20 zijn.maar als ik een andere lmm plaats met gelijke nummers en deze waarde is 16 dan loopt hij nog onregelmatiger en met gasgeven gaat hij ploffen Wie weet hier raad mee?Alvast bedankt nico
,

hoi Tim,

is jouw probleem al opgelost??? Ik heb een soort gelijke probleem, mischien kan ik jou advies vragen.............ik hoor het wel

heera 0

15 jaar

Niet doorposten op het topic van een ander;zeker niet wanneer het al maanden oud is.
Start voor jou probleem een nieuw topic aub.

moderator.

Hans4040 1230
badge vip badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.