close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz S-Klasse: onregelmatige loop na backfire

Bouwjaar: 1983, Brandstof: LPG, Motorcode: 500 / m117

(MB / 500 sec / 1983 / gas)
Aan giga backfire het volgende probleem overgehouden.
Bij normaal optrekken houdt de motor met regelmatige intervallen in. even trekken, inhouden, trekken, inhouden etc. Echter bij volgas trekt deze gewoon door. Heb wel het idee dat hij wat "zwaar" aan het gast hangt.
Bij sationair en gelijk toerental/snelheid lijkt de motor niet mooi rond te lopen.
Heb de vacuumslangen nagelopen en voor zover ik kan zien zit alles vast. Recentelijk bougies, kabels, verdelerkap en rotor vervangen. Maar probleem blijft.
1. Kan het zijn dat er ergens vacuumslangen onzichtbaar/verborgen zitten?
2. Welke schade kan door de backfire nog veroorzaakt zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Karel

Geplaatst door

Karelvp (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat voor brandstofsysteem zit heir op? Carburateur, K-Jetronic?

oldford 0
badge

15 jaar

Bosch, K-Jetronic...
ik denk dat er ergens een slang afgesprongen is, onder het inlaatspruitstuk/luchtfilter.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

15 jaar

Luchtklepel kan verbogen zijn.

moderator 0
badge

15 jaar

Bedankt voor jullie snelle reacties.

Hans,
hoe kom ik er het gemakkelijkste achter of er een slang los is onder het inlaatspruitstuk? Het filter heb ik al verwijderd en daaronder kan ik niets vinden.

Luchtklep heeft toch alleen invloed op stationair wanneer auto op benzine staat, toch?

In hoeverre kan de stroomtoevoer de oorzaak zijn? Bijv slecht accu of slecht bijladende dynamo.
BVD
Karel

Karelvp 0

15 jaar

Ik denk dat de stuwklep bedoeld wordt die in het huis zit waar ook je spinnekop op zit. Deze zal wel ontzet/verbogen zijn.

oldford 0
badge

15 jaar

Stuwklep is inderdaad krom. Ondanks terugslag beveiliging!
Geprobeerd recht te kloppen en terug gemonteerd.
Probleem is verminderd maar nog aanwezig dus moet er maar een nieuwe klep in.
Wordt vervolgd.....

Karelvp 0

15 jaar

na klep vervangen

wel co% eerst op benzine en dan op gas -- niet te arm afstellen of terug hetzelfde probleem ps ; kleppen speling regelmatig nazien

willy9 0
badge

15 jaar

Hoe kan ik klepspeling het best controleren bij dit type en wat zijn waarden?
Kun je me ook vertellen hoe ik kan bijstellen? Het betreft namelijk hydraulische klepstoters.
Ik hoor het graag .......
BVD
Karel

Karelvp 0

15 jaar

HELLUP,
De luchtklep kost 600 euro bij de MB dealer. Nou begrijp ik best dat je er wat voor over moet hebben om Mercedes te rijden maar....... (Wordt de klep in goud geleverd ofzo???)

Goed, ik zit dus met een probleempje.
Wie heeft een andere oplossing voor me????
Hoor graag van jullie.

BVD
Karel

Karelvp 0

15 jaar

Die ronde schijf perfect vlak maken en kijken of hij nergens aanloopt.
Dan ook nog even goed controleren of er niet nog ergens een slang lekt.
Daarna goed af laten stellen. (zie willy9)
Dat eerst eens proberen.
Oiram

Is die 600 euro van die luchtklep soms niet kompleet met huis? Zoveel geld voor een plat rond metalen plaatje lijkt
me wel erg absurd. Met een decoupeerzaag, een vijl en dosis geduld is het misschien nog wel zelf te maken. mvg. Arie

ahavelaar 0

15 jaar

De handigheid is weg, Arie...

Hans4040 1285
badge vip badge

15 jaar

Tsja Hans, toen ik 32 jaar geleden begon met autorijden zat ik erg krap bij kas.
Als je dan wilt blijven rijden krijg je vanzelf wel enige handigheid in het sleutelen.
Inmiddels is het een wat uit de hand gelopen hobby geworden, aangezien ik van meerdere
famielieleden de auto's onderhoud. Maar toch vind ik het zelf sleutelen en eventueel improviseren
nog steeds leuk. mvg. Arie

ahavelaar 0

15 jaar

DE schijf is aftijd al afzonderlijk verkrijgbaar geweest kost geen 20€ --de prijs van 600 € is een compleet huis (luchtkwantummeter) anders op de sloop)--- komt regelmatig voor met wagens op gas ----de klepspeling word met een speciaal gereedschap gecontroleert met min en plus aanduiding en indien moet gesteld worden met dikte plaatjes waarop de tuimelaar drukt --voor gas in de hoogst plus waarde zetten (bij vervangen motor 2x rond draaien (starten) en terug meten)zonder dat hij aanslaat
ps;eenmaal luchtklep krom is nooit meer goed te krijgen zonder te vernieuwen( verloren tijd) en goed centreren
---bij kleppen stellen opletten met olieleiding boven op nokkenas steunen niet afbreken (plastiek best vervangen altijd)
---schijf is misschien ook bij een BOSCH CENTER verkrijgbaar???

willy9 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.