Mercedes-Benz 190: onregelmatige loop stationair

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 diesel

vraagje,


Komt een klant met deze auto waarin net nieuwe verstuivers (lees rev) zijn geplaatst, de motor loopt perfekt maar stationair loopt ie niet mooi rond.
Er mankeert niks aan origineel 277.000 aantoonbare kms en goed onderhouden.

Geen olie/waterverbuirk of wat dan ook, maar stationair begint ie te schudden, pas bij ongeveer 12-1300 toeren loopt ie mooi rond,
iemend enig idee hoe dit kan?

Harry4233

Geplaatst door Harry4233 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

venedijk (0) PRO, 16 jaar geleden

de voorkamers eruit draaien en goed koolvrij maken denk ik...
speciale dop nodig met veel kartels..

mvrgr

Harry4233 (0) PRO, 16 jaar geleden

De voorkamers kun je er niet uitdraaien, wel de ring die ervoor zit idd maar alles aan deze auto is brandschoon, verstuivers gedemonteerd, compressie is perfect op alle cilinders, verstuivers zijn goed, maar kool in de voorkamers heb ik nog nooit van gehoord

venedijk (0) PRO, 16 jaar geleden

ik wel, als je de ring eruit hebt kun je met speciaal slaggereedschap de voorkamer eruit halen, al eens gehad met een c 200d van 1994. kan natuurlijk ook iets met de pomp zijn.... wat het voor de verstuiverrevisie wel goed dan??

mvrgr

Harry4233 (0) PRO, 16 jaar geleden

je kunt iid met een slagtrekker de voorkamer eruit halen dat klopt ook al eens gedaan, maar voor de vertstuiverrevisie was dezelfde klacht er ook al en 3 verstuivers waren slecht dus werd aangenomen dat de klacht daardoor opgelost zou zijn maar helaas.

Ik heb ooit es iets gehoord dat de aansluitingen op de brandstofpomp waar je de brandstofleiding op monteert dat daaronder iets met een kogeltje oid zit wat ook versleten kan zijn waaroodr de brandstofdruk naar de desbetreffende cilinder te laag wordt?

spanbandje (0) PRO, 16 jaar geleden

op de pomp zitten persklepjes die een restdruk in de leiding houden tussen de inspuitingen, deze klepjes slijten net zo goed als de verstuivers, ze gaan ook elke inspuiting open en dicht sluiten ze niet goed dan moet de pomp eerst de leiding weer op druk brengen deze zet iets uit dan heb je een vertraging in de drukopbouw en zodoende een late inspuiting, dus als je slechte persklepjes hebt dan is het goed mogenlijk dat de motor slecht stationair loopt, mijn tip verstuivers en persklepjes te gelijkertijd vervangen als een set gezien de Km stand.

Succes Marcel.

Harry4233 (0) PRO, 16 jaar geleden

Kijk daar heb ik wat aan ik had dat al es gehoord eerder inderdaad vandaar ook mijn vraag, hee bedankt kerel , ik ga ze vervangen je hoort het resultaat

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.