Bij mijn 190 E 1.8 heb ik geprobeert om de hulpkoppelingscylinder te vervangen omdat hij lekt. De leiding zit zo vast dat het niet gelukt is. Het koppelingspedaal klapt nu naar onderen en komt uit zichzelf niet omhoog (handmatig wel). Ontluchten via druk op het reservoir haalt niets uit, er komt geen vloeistof uit de nippel van de hulpcylinder.
Wie weet er raad??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De koppeling ontluchten gaat het beste vanaf de hulpcylinder.
Sluit op de ontluchtnippel van de hulpcylinder een slang aan die naar een ontluchtings apparaat loopt.Stel de druk van het ontluchtings apparaat zo laag mogelijk af.
Verwijder wat vloeistof uit het reservoir.
Open de ontluchtingsnippel en houd het nivo van de vloeistof in de gaten.
Sluit de ontluchtingsnippel zodra er geen luchtbelletjes meer te zien zijn in het reservoir en de koppeling goed werkt.
suces,
Hans.
De leiding bleek niet strak genoeg vast gedraaid te zijn op de cylinder.
Tip:
Maak eerst de aansluiting van de leiding los waar de leiding uit de vloer komt + de bevestiging aan het koppelingshuis. Gebruik een griptang en een bahco!!
Dan kun je de cylinder na het losdraaien van de twee boutjes (nr.13)voorzichtig naar onderen trekken en dan pas de leiding op de cylinder losmaken (omdat je er dan goed bij kunt).
Ontluchten door (weinig)druk op het reservoir te zetten.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar