Dit is een probleem voor de echte oldtimer-monteur;
Na het plaatsen van 2 nieuwe koppelingspompen, de gever en de nemer
krijg ik het circuit niet ontlucht. Ik heb al op diverse manieren geprobeerd, toch heb ik geen resultaat.
Is hier een speciale methode voor handen?
Bedankt voor de hulp
Geplaatst door dupl-u-8691-5dd14792e541f+R.V motors (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 508? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 508 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 Reacties
Harry62 (0), 16 jaar geleden
Wat ik altijd doe is gebruik maken van een spuit!
-Bij de veearts of landbouwinkels haal je een grote injectie spuit.
-Daar druk je een benzineslang op van +/- 5mm
-Deze vul je met remolie en druk zoveel mogelijk lucht uit de spuit.
-Druk hem op de cylinder op de versn. bak
-Druk zoveel mogelijk olie in de cylinder (let op over stromen)
-Laat iemand twee of drie maal op de koppelingspedaal trappen (of met de hand bedienen)
-Lucht zal er nu uit zijn.
Of je gaat naar een garage en zet een remontluchter op het vulpotje, en laat zo de lucht er uit.
Nb. Kijk ook even naar de flexibele slangen als deze op druk zijn. Misschien nemen ze meer druk op dan de cylinder.
Verlintje11759 (0) PRO, 16 jaar geleden
Hoi
Ooit eens voorgehad dat de pomp op de versnellingsbak
verkeerd gemonteerd stond. De ontluchtingsnippel stond naar onder toe gericht
ipv naar boven, waardoor we het koppelingscircuit niet ontlucht kregen.
spanbandje (0) PRO, 16 jaar geleden
Ik heb het de laatste keer met een oliespuit onlucht, zoals harry ongeveer deed vanaf de bak naar de cylinder doorpompen dus omgekeerd slangetje tussen nippel en oliespuit