close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz Sl-Klasse: ontsteking? valse lucht?

Bouwjaar: 1973, Brandstof: Benzine, Motorcode: 350

De Mercedes is een 350 SL type R107 D-jetronic.

De auto is binnengekomen met volgend probleem: slecht lopende motor, totaal geen vermogen, bij het starten moeilijk tot helemaal niet aanslaan.
Op stationair heel onregelmatig draaien.

De volgende zaken zijn reeds ondernomen:
-brandstofpomp en drukregelaar vernieuwd, druk is mooi 2.1 bar
-injectoren zijn uitgetest en nieuwe dichtingen gestoken
-serieweerstanden ontsteking vernieuwd
-kleppen geregeld
-volledige kabelboom ecu naar motor doorgemeten
-vacuumleidingen vernieuwd
-temperatuurvoelers vernieuwd
-alle relais doorgemeten, deze zijn ok

Na het vervangen van de brandstofpomp en de dichtingen onder de injectoren loopt de motor wel veel beter eens die op temperatuur is, >80°, koud is het nog een ramp.
Dan moeten we hem echt op gang houden.
Soms slaat de motor goed aan maar komt dan niet op toeren, soms slaat de motor aan maar valt weer stil na het loslaten van de sleutel, soms wil hij helemaal niet aanslaan.


Wat ik wel merk is dat tijdens het starten het koudstartventiel aangestuurd wordt en dat er extra brandstof in het inlaatkanaal gespoten wordt.
Hoelang moet dit koudstartventiel aangestuurd bliven? Stopt dit eens de motor loopt of moet deze nog een tijdje inspuiten?

Iemand een idee en met kennis van een D-jetronic??

Geplaatst door

kdz (60)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kijk eens op internet...uitgebreide beschrijvingen

https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=d-je...

Hans4040 1285
badge vip badge

9 jaar

Ondertussen loopt de motor weer na het kuisen van de luchtschuif.
Nu zou ik de ontsteking willen afstellen. deze zou ongeveer 34° voor bdp moeten zijn op 3000 rpm.
Ik vind nergens hoeveel dit moet zijn stationair al dan niet met aangesloten vervroeger.

Heeft iemand hier gegevens van.

Alvast bedankt

kdz 60
badge

9 jaar

Na heel lang zoeken en wachten op onderdelen is het probleem opgelost.
Map sensor was stuk.
Mag gesloten worden

kdz 60
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.