close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz S-Klasse 1997: Ontstekingsprobleem

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 2800

Hallo

Ik heb het volgende probleem met mijn mercedes w140 s280 van bouwjaar 1997
Als ik aan het rije ben geef bv cillender 1 en 3 probleem als ik de auto terug start geeft het na een tijdje een andere cillender een fout dus wisselt af en de auto doet ontploffingen
Ik heb bijna alles verandert onderandere
Bobine bougies bougieskabels luchtmassameter lambdasonde
Maar de probleem is nog niet weg
Weet mischien iemand wat het anders kan zijn
Mvg

Geplaatst door

Mercedesw140 (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het kan b.v. valse lucht zijn of een verkeerde brandstofdruk.

Die ontploffingen die je hoort zal wel het ontploffen van brandstof zijn in de uitlaat.
Dat kan leiden tot een defecte katalysator en afkeur bij de APK.

oldford 0
badge

2 jaar

Wat kan ik er aan doen of hoe moet ik het kontroleren of ik een verkeerde brandstofdruk heb
Mvg

Brandstofdruk wordt gemeten met een manometer. Als je die niet hebt dan wordt het laten doen.

Valse lucht kan een lek slangetje of pakking zijn. Maar ook een lekke carterontluchting, rembekrachtiger of benzinedamp afzuig systeem. Die laatste kunnen aardig verstopt zitten.
Laat de motor stationair draaien en spuit remmenreiniger ovr de slangen en pakkingen van het inlaatsysteem. Gaat de motor anders lopen of klinken dan heb je een lek gevonden. Zorg wel dat je niet per ongeluk op hete delen zoals de uitlaat spuit.
Je kunt ook eens de motor met losgenomen luchtmassameter laten lopen. Als deze dan goed loopt is dat een aanwijzing dat ofwel de luchtmassameter defect is dan wel dat er ergens vals lucht is.
Kun je niets vinden dan zou een rooktest een oplossing kunnen bieden, maar dat wordt laten doen.

oldford 0
badge

2 jaar

Beste dankjewel voor je reacties zal eens kontroleren een laat je dan meer weten van de resultaten

Dit zijn niet echt storingen om als niet-professional zelf te willen oplossen: als je hiermee rijdt krijg je gevolgschade zoals hierboven al wordt gemeld. Misschien is een garagebezoek aan een garage met meetapparatuur en ervaring met deze motoren dan goedkoper (als ik zie wat je al hebt vervangen).

Heino4267 645

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.