Van het ene op andere moment loopt mijn diesel stationair met een luide(re) dieselklop, ook als ie warm is. Op toeren is er niets aan de hand en/of niet te horen. Het geluid is vooral in de auto goed te horen. Je kunt het vergelijken met een W110 diesel uit de jaren 60, maar dan iets zachter. Heb de boel laten uitlezen, er was 1 gloeibougie stuk; verder geen actieve fouten. Wel niet-actieve foutcode op brandstofpomp. Alle gloeibougies vervangen, maar heeft niets geholpen. Auto heeft 243.000 km gereden. Wat moet ik doen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Verstuivers laten testen
Arnold, volgens de mensen van Lasaulec waar de auto aan de diagnose heeft gehangen, zijn verstuivers goed. Volgens hen was er bij slechte verstuivers een foutcode in de diagnose geweest.
20 jaar
Ik ken geen diagnoseapparaat die bij dit model dat kan doen,heeft dan ook niets met electronica van doen..dus toch maar testen,als er iemand is die me hier in corrigeren kan/wil graag!
En de oplossing is: auto had net grote beurt gehad en waarschijnlijk olie van onvoldoende kwaliteit erin gedaan. Dus goede kwaliteit olie erin, vers oliefilter, en na een stevige rit van 50 km liep de motor weer als een klokje.....Geluid kwam dus waarschijnlijk door hydraulische klepstoters, en dan te bedenken dat door een dieselspecialist een defecte brandstofpomp (Eur 850,- ex btw voor een ruilpomp) als oorzaak werd aangewezen....
20 jaar
Ja zo zie je maar weer, ook de mb dealer zit er vaak naast.
Ik heb het idee dat de betere garages ook de economische resessie voelen en de nota's opkloppen
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar