Ik heb een probleem met een Mercedes Sprinter van 2007(model 906).
Dit is een 515 CDI. Nu gaat de wagen steeds in foutcode P2047 (raildruk te laag)
Wij hebben de wagen binnengekregen omdat het voertuig niet starte.
De mechanieker van het bedrijf had zelf de koppeling veranderd met vliegwiel maar had het vliegwiel niet goed gemonteerd.
Wij hebben het vliegwiel goed gemonteerd en hierdoor starte de wagen terug.
Maar blijkbaar zat de foutcode van de raildruk reeds in de wagen ervoor zegt die mechanieker.
Nu hebben we van dit bedrijf eenzelfde bestelwagen gehad om dingen over te plaatsen.
We hebben het regelventiel van het de raildruk overgezet alsook de druksensor van de rail.
Dan hebben we eerst het regelventiel van op de hogedrukpomp veranderd en aangezien dit onveranderd bleef hebben we ook de hogedrukpomp verplaatst.
Nu hebben we ongeer een druk van +-300 bar in de rail. Ik heb dit vergeleken mat de andere sprinter en stationair zit de andere aan +-800bar.(volgas +-3000tr/min)
Tijdens het rijden gaat de druk naar +-1600 bar bij volgas.
Dus nu hebben we eigenlijk buiten de rail zelf (hogedrukcircuit) alles overgeplaatst van de ene naar de andere bestelwagen.
Maar toch blijft het probleem onopgelost.
De druk van het lagedrukcircuit is 4.5 bar na de brandstoffilter.
Ik heb de uitlezingen gedaan met een Snap-on tester. Als er mij iemand eventueel een nieuwe kijk op de zaak zou kunnen geven zou dit heel goed zijn.
MVG
Koen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou de verstuivers eens laten testen. (of wisselen)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar