close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz S-Klasse: ratelend geluid bij stationair draaien

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: V8

Als motor warm is is er een ratelend geluid hoorbaar.
Al veel gezocht maar nog niet gevonden , vorige week dynamo laten reviseren
maar helaas. Zit zelf al richting distributie te denken , de motor is een 420-SE.
Hoe kan ik controleren of de rek uit de ketting is ? Ik hoor het nog wel , bedankt.

Geplaatst door

marcmercedesw126 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoeveel heeft de motor gelopen? twee ton? ketting en nieuwe kettingspanner monteren. martin

mart-vervoort 0
badge

17 jaar

Zit er op dit type een schokbrekertje voor de panrol van de multiriem?
Deze willen nog wel eens ruimte krijgen op de asjes,waardoor ze gaan rammelen.

mvg,
Hans.,

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

[quote=Hans4040]Zit er op dit type een schokbrekertje voor de panrol van de multiriem?
Deze willen nog wel eens ruimte krijgen op de asjes,waardoor ze gaan rammelen.

mvg,
Hans.,[/quote]
Hallo Hans , er zit hier geen schokbrekertje op alleen een rol maar
zonder multiriem .

[quote=mart-vervoort]hoeveel heeft de motor gelopen? twee ton? ketting en nieuwe kettingspanner monteren. martin[/quote]
hallo Martin .
Deze motor heeft ongeveer 90.000 km gelopen.
De vorige motor is echt helemaal kapot gedraait , door afbreken van de
kettinggeleider.
Ik heb eens gehoord dat bij demontage kleppendeksels op een of andere manier
de rek van de ketting te voelen is , weet jij hier iets van ?
Ik hoop nog steeds dat het knarsende geluidje van buiten de motor komt .
Het beste is het hoorbaar als je op je knieen voor de auto zit met je oor voor de olie-koeler. Daarom dacht ik ook eerst aan de dynamo , toevallig waren de
lagers hier ook slecht van , maar helaas het is ernog.
Ik denk dat ik nu de auto eens ga laten draaien zonder de luchtpomp want die zit ook rechtsonder.
Heb je nog een idee ik hoor het graag.
Gr. Marc.

als de motor maar 90.000 km gelopen heeft dan is de ketting nog goed. mischien je waterpomp? of de spanner v/d riem ik bedoel dathet lager v/d rol. laat hem is even zonder riem lopen.luchtpomp kan ook nog. succes martin

mart-vervoort 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.