close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz S-Klasse: Rem probleem

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 320

Hallo,

Wanneer ik tijdens het rijden eerste keer rempedaal intrap is alles normaal, 2 e 3 e keer achter elkaar rempedaal is hard auto stopt niet weet iemand iets meer hierover?



mvg.

Abraham TC

Geplaatst door

Abraham tc (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dan zit er een probleem in de rembekrachtiging, zou vacuumpomp kunnen zijn, rembekrachtiger zelf of een lekkage in de vacuumslangen.

ToniMB 0
badge

16 jaar

Beste ToniMB,

ik heb nog geen tijd gehad om te controleren, het lijkt als lucht in het systeem zit,pedaal helemaal hard auto gaat trage manier stoppen. morgen avond ga ik alles controleren.

mvg.

Abraham tc 0

16 jaar

Ik begrijp je gedachte wel maar ik durf in dit geval met zekerheid te stellen dat het probleem in bekrachtiging zit. Zou er lucht in het systeem zitten heb je juist geen hard pedaal. Jouw klachtomschrijving heeft duidelijk te maken met een probleem in de bekrachtiging.

ToniMB 0
badge

16 jaar

Hallo Toni,

Betekent dat rembkrachtiger helemaal vervangen moet?

Abraham tc 0

16 jaar

Ja, is niet te repareren, maar houdt er wel rekening mee dat het ook aan de vacuumpomp, de slang of het terugslagventiel kan liggen. Je kunt met een vacuummeter kijken of er genoeg vacuum is (moet ca. 1 bar onderdruk zijn) Trek dan wel de slang uit de bekrachtiger want als die lek is haalt hij die onderdruk natuurlijk niet.

ToniMB 0
badge

16 jaar

Toni,

is dat die zwarte dikke slang? die lek kan zijn. terugslagventiel waar zit deze? ik heb week of 6 geleden slangen van egr schoongemaakt deze zat helemaal verstopt. elektrische klep zat ook helemaal dicht deze heb ik ook vernieuwd. een slang gaat ook naar de bekrachtiger. Zou dit iets hiermee te maken hebben?

Abraham tc 0

16 jaar

Ja gaat inderdaad om die dikke zwarte slang, terugslagklep is dat grijze dingetje wat aan de zwarte slang vastzit aan de kant van de bekrachtiger en waar ook dat dunne slangetje opzit waar jij het over hebt. Staat een klein pijltje op wat de doorlaatrichting van het klepje aangeeft. Om uit te sluiten dat het aan dat dunne slangetje ligt kun je die er eens aftrekken en afdoppen maar denk niet dat het daar aan ligt. Het zal waarschijnlijk op de bekrachtiger zelf uitdraaien.

ToniMB 0
badge

16 jaar

Beste ToniMB,

Ik heb vandaag pas tijd gehad om te controleren.Tijdens de controle met draaiendemotor hoor de ik sisend geluid bij de lucht filter, tussen de lucht filter en koelvloeistof reservoir zit een drukomvormer deze was gloed heet en was ook lucht lekkage. ik had een oude nog (deels verstopt)voor nood ik heb deze even opgezet. hij remt gewoon weer. Morgen ga ik een andere zoeken of nieuwehalen. Definetiefe resultaat koppel ik nog terug.

mvg.

Abraham TC

Abraham tc 0

16 jaar

Hallo Toni,

ik heb geen last meer met remmen. vacuum pompje of (drukomvormer) bij de koelvloiestof reservoir vervangen. gebruikt voor 30 euro. nieuw iets over 100 euro. deze was zo heet dat met hand niet vast kon houden.

iedere geval badank.

mvg.

Abraham tc 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.