Mercedes-Benz S-Klasse: mercedes 380 se v8 loopt niet goed

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3800cc v8

hallo, ik heb een mercedes 380se gekocht.
de auto heeft een tijd stil gestaan en loopt ook slecht.
ik heb inmiddels een nieuwe verdeelkap, rotor en bougie's gemonteerd
dit dus zonder resultaat.
ook de benzinepomp maakte een kreunend en steunend geluid.
deze heb ik dus gisteren vervangen door een nieuwe, maar het resultaat blijft hetzelfde
ik heb vandaag nieuwe bougiekabels besteld dus deze ga ik vanavond uitproberen.
ik heb trouwens ook al compressie gemeten, maar deze is goed....?
de nieuwe pomp maakt trouwens ook geluid?
ik zag wel dat er nieuwe benzineleidingen van voor naar achter zijn getrokken door de vorige eigenaar.
altans dit er wel als nieuw uitziet...ik vraag me af of er al niet naar dit probleem gezocht is.
dit doet de auto momenteel:

als hij koud is dan moet ik absoluut starten zonder de gaspedaal aan te raken
bijj koude motor is het toerntal gemiddeld 2000 toeren ( als hij blijft lopen)
de nieuwe bezinepomp maakt ook geluid (lijkt alsof de druk mischien niet weg kan?)
bij warme motor loopt hij 700 toeren stationair maar heel onregelmatig en kan ook bijna geen gas geven.
loopt ook zeker niet op 8 cylinders

ik ga vandaag nog doen:
-brandstof filter vervangen
-en er zit een knik in de ijzeren bezineleiding tussen pomp en filter, dit ga ik proberen te repareren.
-bougiekabels vervangen.
-benzinedruk in de leiding meten

als iemand nod ideeen heeft hoor ik ze maar al te graag!!

alvast bedankt!
gr.
Dave

DAVE351

Geplaatst door DAVE351 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Als het brandstof filter verstopt zit maakt de brandstofpomp een een vreemd geluid dus het is verstandig dat je deze gaat vervangen.

Hans

DAVE351 (0), 16 jaar geleden

ja dat ga ik vandaag proberen!

ik houd jullie op de hoogte

gr.
Dave

DAVE351 (0), 16 jaar geleden

goedemorgen,

ik heb gisteren het benzinefilter vervangen en ook nieuwe bougiekabels gemonteerd.
geen resultaat dus.
ik ben er wel achter gekomen dat er bij de verdeelblok (van de injectie bovenop) bovenop maar minimale benzine uitkomt.
weet iemand hoe de aansluitingen zitten van de retour en aanvoer?
ik heb gewoon zo'n flauw vermoeden dat de leidingen verkeerd om zitten...?
zou goed mogelijk zijn omdat er nieuwe leidingen onder zitten, en deze waren al gemonteerd toen ik de auto kocht.

pfff...wat een ellende

als iemand weet hoe het zit....
als je gewoon voor de auto staat zit er ene rechts haaks op het motorblok en de andere zit schuin voor me aangesloten.
die wat schuin zit aangesloten ( zit ook wat lager als de andere) daar heb ik de druk op zitten bij starten.
als ik een logische blik erop werp lijkt me dit de retour?
wie weet het?
alvast bedankt!

gr.
Dave

vraagje (0), 16 jaar geleden

gewoon omdraaien en proberen waar benzine uit komt lijkt mij de aanvoer

adi115 (0), 15 jaar geleden

Mogelijk is je stationair toerental regelaar defect dat zou het hoge en instabiele gedrag van stationair draaien kunnen verklaren. Op htpp://idle-nl.ecu-rc.com vind je een bedrijf die deze regelunits kan testen / repareren.



[quote=DAVE351]hallo, ik heb een mercedes 380se gekocht.
de auto heeft een tijd stil gestaan en loopt ook slecht.
ik heb inmiddels een nieuwe verdeelkap, rotor en bougie's gemonteerd
dit dus zonder resultaat.
ook de benzinepomp maakte een kreunend en steunend geluid.
deze heb ik dus gisteren vervangen door een nieuwe, maar het resultaat blijft hetzelfde
ik heb vandaag nieuwe bougiekabels besteld dus deze ga ik vanavond uitproberen.
ik heb trouwens ook al compressie gemeten, maar deze is goed....?
de nieuwe pomp maakt trouwens ook geluid?
ik zag wel dat er nieuwe benzineleidingen van voor naar achter zijn getrokken door de vorige eigenaar.
altans dit er wel als nieuw uitziet...ik vraag me af of er al niet naar dit probleem gezocht is.
dit doet de auto momenteel:

als hij koud is dan moet ik absoluut starten zonder de gaspedaal aan te raken
bijj koude motor is het toerntal gemiddeld 2000 toeren ( als hij blijft lopen)
de nieuwe bezinepomp maakt ook geluid (lijkt alsof de druk mischien niet weg kan?)
bij warme motor loopt hij 700 toeren stationair maar heel onregelmatig en kan ook bijna geen gas geven.
loopt ook zeker niet op 8 cylinders

ik ga vandaag nog doen:
-brandstof filter vervangen
-en er zit een knik in de ijzeren bezineleiding tussen pomp en filter, dit ga ik proberen te repareren.
-bougiekabels vervangen.
-benzinedruk in de leiding meten

als iemand nod ideeen heeft hoor ik ze maar al te graag!!

alvast bedankt!
gr.
Dave[/quote]

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

als jij die leiding losgooid waar druk opstaat en je zet het contact aan dan moet de benzine er uitspuiten,maar die leidingen kunnen toch niet verkeerd zitten dan passen ze toch niet meer die zijn toch voorgebogen,of hebben ze daar het zaakje afgezaagd en slangen aan gemaakt,dan zou ik ze inderdaad gewoon eens omdraaien,maar als ik me niet vergis zit er in de toevoerleiding die in die verdeelblok zit ook nog een klein gaasfiltertje

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

als jij die leiding (eventueel een voor een)losdraait en het spuit er niet uit dan zou ik het in het aanvoergedeelte zoeken en wel pomp leiding of filter,kun jij met een luchtspuit van achteraf goed door de leiding blazen,als je ze losgekoppeld hebt??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.