👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Even een vraagje over het vervangen van de achterremblokken bij een W211
De achterremblokken waren versleten dus met de KTS sbc uitgeschakeld, remblokken vervangen, sbc weer ingeschakeld en klaar dacht ik.
Maar na een proefrit waren de achterremmen erg heet!
Auto weer op de brug en inderdaad de achterremmen draaiden zwaar, dus de hele procedure weer herhaald met de oude remblokken en niets meer aan de hand.
Nogmaals de nieuwe remblokken gemonteerd en weer draaide de wielen zwaar.
Het vreemde is dat de remmen op de brug wel goed werken tot het moment dat de sbc weer aangezet wordt, dan draaien de wielen zeer zwaar.
Ik twijfelde nog aan de remblokken (Bosch) dus heb nu maar een setje originele bij de dealer gehaald. En ja hoor weer vast!
Oude blokken er weer in en niets aan de hand.
Mijn vraag is dan ook: Waarom heeft dit systeem bij deze auto moeite met de nieuwe remblokken (heb ze vaker vervangen bij deze auto's dus aan de procedure ligt het niet)
Ideeen of tips? Ik hoor ze graag
Alvast bedankt!
Mvg Bert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien dat de zuigers in de nieuwe positie te zwaar gaan en niet automatisch wat speling geven na het remmen? Je zou misschien de nieuwe blokken met heel grof schuurpapier wat kunnen afvlakken zodat de zuiger iets verder naar buiten kan komen.
Probleem opgelost!
Na meerdere keren tevergeefs de remklauwen en zuigers gangbaar gemaakt te hebben, heb ik op advies van de Mercedes dealer de remklauwen achter vervangen. (revisiesetjes waren niet leverbaar)
Hij remt weer super!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar