Mercedes-Benz 190: remdruk valt weg

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Mijn 190E , 1,8 automaat, van 1991 heeft het volgende probleem.
Tijdens het rijden heb ik weleens dat er geen remdruk meer is, na nog een keer remmen is het weer oke.
Bij het in getrapt houden van de rem (stilstaand) zakt de druk niet weg.
Er zit geen lucht in het systeem.
Auto remt verder goed, recht en trilt niet.

Iemand een idee wat dit kan zijn????

mvg piet

herry1955

Geplaatst door herry1955 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Tinus11474 (0), 16 jaar geleden

hoe is het niveau van de rem vloeistof (min. - max.)
als het remvloeistof peil niet meer op max. staat is er ergens een lek , (rem cilinder of slang)
als je met het rem pedaal pompt krijg je dan wel druk?

gr. Tinus

herry1955 (0), 16 jaar geleden

remvloeistofpeil is perfect, geen lekkage gevonden.
zoals ik zei, onder het rijden gebeurt het soms dat er geen remdruk is bij de eerste keer remmen daarna direct een als reflex tweede poging en dan is het weer goed en blijft het ook weer een tijdje goed.
???
gr,piet

Tinus11474 (0), 16 jaar geleden

denk dat je het probleem moet zoeken in de rembekrachtiger
- vacuumslang - bekrachtiger - remkrachtverdeler.

gr. tinus

ToniMB (0) PRO, 16 jaar geleden

Zal inderdaad waarschijnlijk in de bekrachtiging zitten. Zakt het pedaal naar de bodem of voelt hij keihard aan en gebeurt er bijna niks?

herry1955 (0), 16 jaar geleden

het pedaal kan ik dan tot de bodum in trappen er er gebeurt dan niets.
soms gebeurt het een hele dag niet en dan weer regelmatig.
gr piet

vraagje (0), 16 jaar geleden

hoofdremcilinder kapot heb ik ook gehad met 190E automaat

precies zelfde

herry1955 (0), 16 jaar geleden

ja oke, vraagje, hoofdremcilinder kapot.
maar (misschien wil ik er te diep op ingaan) dan is mijn vraag wat is er dan aan kapot , want ik vindt het moeilijk te begrijpen ,als iets kapot is dan doet/werkt het niet meer.
maar ik heb er dan geen last van en dan weer wel.

vraagje (0), 16 jaar geleden

hoofdrem cilinder dan zijn de rubbers in de cilinder (vergaan) preus noem maar op en laten ze olie door in plaats het op druk te houden..

vooral als je lange tijd rijd e systeem krijgt enige warmte kan het slimmer worden dan systeem volledig afgekoelt i

nogmaals ik had zelfde probleem en nieuwe hoofdrem cilinder er op gezet en klaar

ik stond voor stoplicht en langszamerhand zat me pendaal op de grond zolang ik ree bleef die redelijk op druk

herry1955 (0), 16 jaar geleden

oke , vraagje, ga ik van de week ff proberen te vervangen.

alvast bedankt, laat het dan nog wel weten.
mvg piet

vraagje (0), 16 jaar geleden

tip rondom ontluchten na plaatsing van hoofrem cilinder...
en dan de langste nog keer rechts achter ontluchten........

en trap de nieuwe cilinder niet onbenullig ver in want anders trap je de rubbers weer door om dat ze niet meteen de tegen druk van olie hebben.... suc66

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.