Mercedes-Benz Clk: remschijven achter vast op de naaf

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320

ben bezig geweest met de remschijven en blokken te vernieuwen, voor is al klaar alleen de achterste schijven krijg ik niet los.
1 heb ik met wat pijn en moeite er af kunnen slaan(het boutje is er al uit).
de andere kant moet nog maar die zit echt vast, ik weet zeker dat hij niet vast zit op de parkeer rem(hij draaid vrij)
het lijkt net of hij vast geklonken zit op de naaf, wie heeft tips???

alvast bedankt!

beundehaas

Geplaatst door beundehaas (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz CLK? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

berendonck (0) PRO, 12 jaar geleden

Als je de remschoenen helemaal terug hebt gesteld ( door te draaien aan het tandwieltje die kun je vinden door een boutgat te kijken waar de wielbouten in horen ) en dan is het toch een kwestie van een paar ferme klappen met een zware hamer.......

En anders zul je hem compleet met de naaf eraf moeten halen , heet stoken met een brander is geen optie dan gaat je lager en je keerring er aan ......

Suc6 Gr. Harry

beundehaas (0), 12 jaar geleden

parkeer rem staat los,en met een hamer heb ik er al tegen aan geslagen, kan nog een dikkere hamer proberen.
hoe krijg ik hem van de naaf af als hij kompleet gedemonteerd moet worden?
heb ook al met shock oil geprobeerd , heetstoken gaan inderdaad het lager en de keering er aan.

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

als de remschoenen ruim vrij zijn de schijf met beleid warm stoken dan komt hij zeker los, (dus niet rood heet)

berendonck (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik denk niet dat je hem dan van de naaf af krijgt , je zult denk ik een nieuwe moeten monteren .......

Gr. Harry

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 12 jaar geleden

Met heel veel geduld gaan ze er eigenlijk toch wel af.
Maar heb laatst toch ook een gehad die eeeeecht goed vast zat.

Warm stoken doe ik zelf nooit met dit soort vitale delen.

Ik heb de remschijf (nabij de wielflens) met een flex iets ingeslepen op enkele plaatsen en met een beitel"gespleten"
Toen ging hij er gemakkelijk af.

Oiram

beundehaas (0), 12 jaar geleden

heb met de acethyleen brander voorzichtig de schijf warm gemaakt van buiten naar binnen. en toen met een beste klap van de moker kwam hij los.
naaf is niet warmer geweest dan handwarm.
bedankt voor de reactie's!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz CLK of stel zelf een nieuwe vraag.