Hallo allemaal.
Ik zit met de vraag of je, nadat je de roetfilter leeggemaakt hebt je ook de software moet laten aanpassen zodat hij niet meer gaat regenereren?
De motor heeft nog volgende symptomen:
-weinig vermogen
-temperatuur te hoog 100-120°c
-bij afzetten motor geluid drukverlies van de turbo
-veel zwarte rook bij rijden
-ratelend geluid(pingelend geluid)
Graag reacties :-)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
foutcodes:
P1409
P2101
P0428
Ik zou eerst de foutcodes laten oplossen. Met het leegmaken van het roetfilter verdwijnen die fouten niet, je krijgt er wel nog meer bij.
P2101 - Throttle Actuator "A" Control Motor Circuit Range/Performance
P0428 - Catalyst Temperature Sensor Circuit High Bank 1 Sensor 1
En nog een merk-specifieke code (P1409). Heb je van die laatste een omschrijving gekregen?
p2101 is vervangen maar moet waarschijnlijk opnieuw ingeleerd worden
p0428 komt door het leegmaken van de roetfilter, verschil in waarden tussen de 2 sondes, voor en na roetfilter.
p1409 blijkt een EVR te zijn
Mijn voornaamste vraag is echter of je de software moet laten aanpassen zodat hij niet meer gaat regenereren... :-)
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz B-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar