De auto rookt heel heel als er na het afremmen gas wordt gegeven. Zeer veel is er al onderzocht en vervangen.
Het stationairtoerental blijft hoog (ong 1000 toeren) ipv het normale toerental. De motor loopt dan heel langzaam terug naar het normale toerental.
Pomp is los geweest ivm ander probleem (tussenlager) en is gecontroleerd. In orde.
Alle verstuivers zijn gecontroleerd. Naaldslagsensorverstuiver bleek niet goed te werken. Deze vervangen.
Met de scoop de toerentalsensor bekeken. Deze gaf een afwijkend beeld op sommige momenten. Sensor vervangen.
Bedrading is bekeken. Geen gekke dingen gevonden.
EGR is afgesloten. Geen terugkoppeling van de EGR-klepstand naar de ECU.
Turbo is nog niet bekeken maar slangen bollen goed op.
Wat kan er nog meer aan de hand zijn. Wie weet er nog een oplossing.
Bij voorbaat dank voor het meedenken.....
Jos Bakker
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zo te lezen staat de pomp niet op tijd ik kan nu niet uit je verhaal opmaken of het blauwe olie rook of brandstofoverschot roetuitstoot is
De pomp is diverse malen getest en staat perfect op tijd. Ook bij het uitlezen op de computer bij de Mercedesdealer blijkt hij precies op tijd te staan. Ook de vervroeging etc werkt volgens mercedes perfect.
De rook is zwart/grijze rook en duidt duidelijk op onverbrande diesel. Ik denk dat ook aan een luchttekort. Maar kan geen oorzaak vinden. Luchtfilter, slangen en buizen zijn open. Misschien toch een turbo. Ga kijken of ik deze kan verwisselen en zien wat er dan gebeurd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar