Hallo mensen;
Ik zit met een probleem met een C220CDI, deze rookt onder de 2500 toeren, vanaf 2500 begint hij ook pas goed op te trekken.
Deze motor heeft zopas een nieuwe cilinderkop gekregen , verstuivers zijn gecontroleerd en er is eentje vervangen.
De eerste tijd dacht ik aan opgehoopt roet, maar dit moet dan ook vrijkomen na 2500 toeren.
Na wat verder redeneren begin ik het luchtinlaat - EGR - vacuum systeem te verdenken
Naast/voor de egr-klep bevint zich een klep die zich tussen intercooler en luchtinlaat bevind welke door vacuum wordt bediend; Deze beweegt niet, ook niet bij volgas/stilliggende motor. Met de hand kan ik ze wel bedienen. Vacuum lijkt mij ook zwak. Mss is membraan op EGR-klep lek?
Iemand een idee
Wagen is binnengeweest bij dealer, deze kan niets vinden, ook geen foutcodes (raprap)
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
tja bekent probleem dat roken
kwesty van alles goed schoonmaken
trek rechts voor de dikke slang maar eens los en kijk eens of er niet erg veel roet en olie aanslag zit naar je inlaat
gisteren de egr gereinigd, zat vast in gesloten stand. drukconvertor egr was ook defect. vervangen. Vlinderklep in egr-huis wordt nog steeds niet bediend door onderdrukventiel (welk doel heeft deze klep - sluit lucht van intercooler af? waarom?)
Kleppen in inlaatcollector manueel opengezet. Geen verschil in , tegendeel.
Motor doet het wel al veel beter op roetmeting. voor ik begon mat ik 5; na reinigen klep 1. Rookt echter steeds nog op lagere toeren (tussen 1800 en 2500 toeren bij acceleren.
Is dit normaal? Nog iemand een ID
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar