De autuo rookt in de hogere versnellingen bij acceleratie. Grijs bruine wolken, ook als de auto warm is (na ca. 20 km). Starten gaat prima (geen rook) en ook de stationaire loop in koude toestand is goed. Heb net na een rit stationair gas gegeven en v.a. 2500 o/m begon ie zwaar te roken. Grindpad nat en zwart. Overigens gebruikt de auto geen olie. Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn. Het is overmatig rookuitstoot en je hoeft daarvoor het gaspedaal helemaal niet ver in te drukken, maar slechts heel licht.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat zwart en nat op je grind is roet vermengt met vocht dat komt wel vaker voor na starten. Dat ie zwart rookt geeft een lucht gebrek /brandstofoverschot aan. Ik vraag me af of je motor storingslampje heeft gebrand en of hij inhoud bij hogere toeren of in noodloop gaat (max 3000 rpm). Wat wel voorkomt is dat zeer korte stukjes rijden motor slecht op temperatuur komen, veel roetopslag in de uitlaat veroorzaakt en dit komt er dan bij hogere toeren uit.
[quote=nic]dat zwart en nat op je grind is roet vermengt met vocht dat komt wel vaker voor na starten. Dat ie zwart rookt geeft een lucht gebrek /brandstofoverschot aan. Ik vraag me af of je motor storingslampje heeft gebrand en of hij inhoud bij hogere toeren of in noodloop gaat (max 3000 rpm). Wat wel voorkomt is dat zeer korte stukjes rijden motor slecht op temperatuur komen, veel roetopslag in de uitlaat veroorzaakt en dit komt er dan bij hogere toeren uit.[/quote]
Dank voor de reactie. De auto rijdt inderdaad veel kleine afstanden. Bij het starten rookt hij niet en in het stadsverkeer eigenlijk ook niet. Als ik de grote weg op ga en de auto schakelt over in een hoge versnelling (de automaat doet dat al vrij snel; boven de 1500 toeren kom ik zelden) dan zie ik grijze rook in de achteruitkijkspiegel bij het acceleren. Er heeft geen storingslampje gebrand en ook geen problemen waardoor de auto in de noodloop schakelt.
17 jaar
Vaker en meer langere afstanden rijden tussendoor zodat het blok en uitlaat schoon kunnen branden.
Indien mogelijk automaat op sportstand zodat er minder snel wordt opgeschakeld.
|Cor
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar