Hallo geachte lezer,
Sinds een paar weken, lees 2 weken, heb ik een Mercedes Benz C-klasse 250 TD automaat, met iets meer dan 430K op de teller. De auto start goed, schakelt zonder schokken, versnelt als een razende. Het enige probleem dat overblijft, is een smerige verbrande olie-lucht uit de rechter voorwielkast. Zelf denk ik aan de carterventilatie. Ook het olieverbruik was vrij hoog, te weten een halve liter per 300 kilometer. Nu ben ik net terug van een heen en weer rit naar Zuid Frankrijk, waarbij op de heenweg een caravan van 1200 KG getrokken is en het dieselverbruik vrij hoog uitkwam. Bij elk verkeerslicht (rood) viel mij het walmen onderuit de wielkast op. Bij een grote, niet nader genoemde supermarkt, een flesje Teflon gekocht, en dat onder de olievuldop geleegd. Daarna werd het olieverbruik verminderd tot alleen peilen en op 1500 kilometer slecht 1 maal een kwart liter bijvullen. Het walmen blijft echter onverminderd aanhouden. Daar dit eigenlijk de fijnste auto is, die ik ooit heb gehad, en er dus nog lang plezier van wil hebben, zou ik dit probleem graag uit de wereld helpen. Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.
Vr gr Henk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarom niet kijken waar het vandaan komt , als hij het doet?
Geen olie lekkage op de uitlaat / spruitstuk wat verbrand , kleppendekselpakking lek?
Motorkap al open gehad??
Motorkap is open geweest, anders kreeg ik moeilijk de teflon in het motorblok. Als er ruimte door slijtage zit in, bijvoorbeeld schraapveren, zal ik ermee moeten leren leven.
12 jaar
Als er rook onder de wielkast uitkomt, ligt dat niet aan de schraapveren.
Met onder de motorkap kijken bedoel ik, net als wat Ferrie zegt, kijken waar het eventueel lekt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar