Dag,
Als ik stilsta met draaiende motor (stationair) dan ruikt het naar verbrandingsgassen in de cabine. Minder als de ventilator uitstaat. Ik heb al gekeken of de uitlaat lek is, maar heb niets kunnen constateren.
Als ik onder de motorkap ruik dan zit er in het midden, net voor de dikke buis van de turbo een soort rcs buisje (koppelstukje??) in deze 'omgeving'voel je de warmte en ruik je verbrandingsgassen, echter zie ik niets.
Nu moet ik vermelden dat de bus een kleine beurt nodig heeft en minimaal of helemaal geen olie verbruikt. Temp. blijft altijd onder 80 graden, muv warm weer en een trailer erachter, maar dat is incidenteel.
Kan het zijn dat het luchtfilter 'verzadigt' is? Ook maak de motor m.i. een sissend geluid bij gas geven. Ik denk dat je de turbo hoor.
Meer kan ik niet vermelden.
Ik wacht met spaning af.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
test.
effe wat meer geg
diesel benz
motor type
bouwjaar
Het is een Mercedes Vito 108 cdi bouwjaar mei 2000.
17 jaar
spruitstuk pakkig
of de turbo ligt los
kijk daar maar eest naar
zal ik zeker doen. Moet ik daar veel voor losschroeven oid??
17 jaar
ik meet dat met een gas tester
die reageerd op uitl gas en dan hoef ik alleen maar de slang er bij te houden
Bedankt,
Ik ga eerdaags even langs een garage om het te leten meten.
Je hoort als ik geweest ben.
17 jaar
Verstuiver kan ook niet meer goed afsluiten, haal de zwarte kap boven het klepdeksel er maar af, zie je veel kool/oliedrap dan verstuivers eruit en nieuwe brandplaat monteren.
maar als je dan uitl gas gaat ruiken met zo n lekkage gaat ie volgens mij ook rot lopen
Meeste merken dat niet -:))
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar