auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz S-Klasse: S320 W220 na 3.000 toeren in noodloop, geen vermogen.

Brandstof: Benzine, Motorcode: 320

hallo allemaal,

Ik heb vorig jaar voor mijn vakantie grotebeurt laten geven en op vakantie gegaan, alles was goed tot terug weg.
Ik reed 180 op cruisecontrol en ineens verloor ik snelheid, en sinds dien kan ik niet harder dan 130 km/h. na flink gas of hoger dan 3000 toeren gaat hij in noodloop. Dealer weet het ook niet meer?

Ik heb de luchtmassameter, benzinepomp -filter, bougies en kabels, bobines, inspruitstuk, kat-sensoren, en de computer vervangen en nog steeds NIET opgelost, kan iemand mij helpen a.u.b.

m.v.g. Cali

Geplaatst door

baretti (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Baretti, Als ik dit zo lees dan gaan er twee dingen in mij op, ten eerste de dealer is maar klakeloos onderdelen op u kosten aan het vervangen, en te tweede denkt iedereen aan de moter maar dat hoeft helemaal niet het geval te zijn en inmiddels is alles van de moter al bijna vervangen!Zo van een afstand te zeggen wat het is is bijna onmogelijk maar deze autos cominuceren met remmen en versnelingsbak. Als daar iets in mis comuniceerd dan gaat tie in de noodloop. Het probleem is dat het onderdeel die het veroorzaakt niet als foutmelding wordt opgeslagen maar de andere sensoren die daardoor miscomunicatie geven als fout worden opgeslagen. U moet iemand vinden die werkt met een osiloscoop op zijn computer en dat zijn vaak niet de dealers want die hebben daar geen tijd voor omdat dat te duur is. En veder vind ik wel dat deze dealer het probleem in Duitsland bij de hoofd dealer moet aangeven. U heeft al wat geld geinvesteerd zonder resultaat. Ik vind het jammer dat ik in Portugal woon anders zou ik het graag willen oplossen. Groeten Sander,o en trouwens hebben ze de cruisecontrol schakelaar al na gekeken?

Barbas 0
badge

14 jaar

@ Barbas:
Er staat toch niet dat de dealer de onderdelen heeft vervangen? Je hebt misschien zelf slechte ervaringen met een dealer, maar niet iedereen over één kam scheren. Misschien heeft Baretti wel zelf de onderdelen vernieuwd?

Ontopic:
Ik neem aan dat de auto al uitgelezen is? Wat is daar dan uitgekomen?

Hoe bedoel je Baretti heeft zelf onderdelen vernieuwd? Ik ben bij twee dealers geweest. 2 weken geleden was ik bij MB dealer in Dordrecht, die begon ook van jaa we beginnen met de bougiekabels want we kunnen niet 1,2 zien wat het is, dan gaan we verder kijken ........, ik laat dan maar want dan begin ik helemaal opnieuw wat ze voorheen deden.

uitlezen komt uit ; Lambdasonde sensoren, (die hebben ze al vervangen. 200 euro per stuk.)
cylinder 3,4,6 maar na resetten is het weer 1,2,5 is verschillend.

Sander nu je het zeg? mijn cruisecontrole werk ook niet meer, zou het daar aan liggen dan?

M.v.g. Cali

baretti 0

14 jaar

Weet je zeker dat het een lambda-sonde fout is? En niet een mengsel-fout of misfires?
Want vervangen van bougiekabels is iets dat je doet bij misfires.
Luchtmassameter is vervangen door een originele?
Welk bouwjaar is de auto?

Mogelijk ergens valse lucht, waardoor de luchtmassameter te weinig gaat aangeven.

oldford 0
badge

14 jaar

Luchtmassameter is orgineer, sonde geeft de computer aan met uitlezen.
Bj 2000, kan het de EGR zijn?

baretti 0

14 jaar

Alles kan bij valse lucht, dus ook de egr.
Weet je of de auto aan EOBD voldoet? Dan moet deze ook lambdasondes NA de kat(s) hebben.
Zo ja, dan zou ik eens met EOBD/OBD2 in live data de "Long Term Fuel Trims" laten uitlezen (2 stuks) en deze plaatsen.
Kunnen we zien of het mengsel klopt of niet.

Weet je ook de exacte foutcodes die uitgelezen zijn - liefst compleet met nummer.

oldford 0
badge

14 jaar

De foutmelding code moet ik effe kijken, waar doen ze dat uitlezen dan Long Term Feul Trims?
De monteur had ook over dat hij kat sensoren voor (nieuwe) kon meten maar kat sensoren achter geen signaal had?

baretti 0

14 jaar

Ja, dat ligt er maar aan wat die monteur bedoelde met "kat sensoren achter geen signaal had?".
Dat kan onkunde zijn, een gevolg van te arm staan, lekkage (op beide kats - niet waarschijnlijk), of losse of defecte sensoren (beide? niet waarschijnlijk) of een fout (bedienings- of software-fout) in/met de uitleesapparatuur.
Zou wel betekenen dat de auto voldoet aan EOBD en daarmee uit te lezen is. Moet iedere redelijk uitgeruste universeel kunnen.

oldford 0
badge

14 jaar

Hallo Cali, Ten eerste wou ik even zeggen dat ik zeker niet iedereen onder een kam scheer .maar ik heb zelf jaren lang bij dealers gewerkt dus ik weet waarover ik praat ze hebben er gewoon te weinig tijd voor.Als ik de rest van de reactie,s lees dan denkt iedereen weer aan hetzelfde! Ik denk dat de cruisecontrol er zeker wel wat mee te maken kan hebben. Deze auto regelt zichzelf constand af waardoor je ook die verschillende coclusies krijgt.De cruisecontrol werkt net zoals je gaspedaal als deze informatie krijgt om af te remmen dan zal die dat doen met alles wat in zijn macht is en dat kan zijn bepaalde dingen uitschakelen. Ook als ik remmen en gasgeven tegelijk wil doen dan gaat de auto in de noodloop.Dus er moet een monteur met u gaan rijden en alle aspekten waarnemen tot aan de accu spaning toe! Dus alles na kijken terwel de andere rijd.Meestal zoeken we de fout veel te ver weg. Het kan gewoon een simpele rem of koppeling schakelaar zijn. Nou ik hoor wel weer ik ben erg benieuwt wat de uitkomst is. ps loopt de moter wel goed stationair? gr Sander

Barbas 0
badge

14 jaar

Dank je wel Sander voor je tips,

Ik ga zeker na laten kijken die cruisecontrol. Als ik mijn auto start draait de motor stationair (perfect). De computer geeft ook niets aan, alles is goed. (tot dat je weer boven de 3000 toeren komt.) weet het allemaal niet meer?

Kan het ook aan mijn bak zitten? sinds ik hem heb bijna 3 jaar heb ik de bakolie niet vervangen. ( schakelt wel goed.)

baretti 0

14 jaar

Hallo Cali Als hij goed schakeld zal het daar wel niet zijn maar het is altijd goed om er nieuwe olie in te laten gooien en filter en carter te reinigen. Het is ook een kleine moeite dan om even de stekkers van de bak los te nemen en te rreinigen cq controleren. Ik heb wel is met een passat grote problemen gehad door een slechte stekker verbinding op de bak.Hebben ze de egr er wel uit gehad ennagekeken?en of schoon gemaakt. Als de motor goed loopt (mischien ook even 4 gas test doen)en het probleem er aleen komt tijdens het reiden dan zal er toch op andere punten geken moeten worden. Wat gebeurt er als u gewoon in stilstand boven de 3000 toeren laat komen er dan ook storingen ? gr Sander

Barbas 0
badge

14 jaar

hallo Sander,
Bij stilstand gaat hij ook over naar noodloop na 3500 toeren.

baretti 0

14 jaar

Dat is in ieder geval geen cruise control die dat veroorzaakt. Die werkt niet als je stil staat.

oldford 0
badge

14 jaar

Ik reageerde alleen op het verhaal dat de dealer slecht afgeschilderd wordt.

Je zegt dat het een tijdje na de beurt is begonnen. Zit je luchtfilter nog wel goed in de behuizing? Als de motor te weinig zuurstof krijgt meten de lambdasondes een afwijkend signaal en kunnen deze als boosdoener aangewezen worden.

Hoi Cali , In principe heeft oldford gelijk want de cruise control gaat in werking als de auto boven de 40km-h rijd.Maar als hij aan staat dan staat tie toch in verbinding met de rest van het cerquit. Er vallen zoiso meer dingen weg door te weten dat hij het in stilstand ook doet ik ga er nog over brain stormen. U hoort toevallig geen zuisend geluid( heel zachtjes) in de cabine? De versnellingsbak zal er ook niets mee te maken hebben.Hoe meer gegevens we hebben hoe dichter bij de oplossing.Auto,s zijn grote pussels en niets is oplosbaar!

Barbas 0
badge

14 jaar

Ik Bedoel on oplosbaar!

Barbas 0
badge

14 jaar

Ik Bedoel on oplosbaar!

Barbas 0
badge

14 jaar

Als de cruise-control werkelijk invloed zou hebben bij stil staan, dan is dit het 2e merk met software met een hoog Marco Bakker gehalte.
Ik geloof daar allemaal niet zo in.

oldford 0
badge

14 jaar

De signalen van de tempomat-hendel worden onder de 35km/h gewoon niet gebruikt bij MB, dus daar kan het probleem echt niet in zitten.

mijn advies, laten uitlezen, kunnen veel problemen mee zijn. bij was het vooral de vacuumbuffer (zwart potje) die tussen de inlaatspruitstuk zit en de injectoren om de druk van de egr te reguleren. vervangen is een beetje een karmei omdat dit in de motorsteun rechtsvoor zit, maar lukt natuurlijk, ook dan de egr schoon laten maken en flink door blazen.

je kunt het meten door de druk van de egr te meten en zo het systeem af gaan, kom je vanzelf het probleem tegen.

nercedesbert 0

14 jaar

De auto is al meerdere malen uitgelezen...

Hallo Cali, dat is inderdaad een hele goeie wat Nercedesbert daar zegt! Daar had Oldford het in het begin ook al over! Een vacuum lek veroorsaakt een te arm mengsel.Deze vacuum dozen gaan bij een heleboel merken stuk omdat ze vaak slechte ophang punten hebben.De storingen die daar door komen zijn vaak hardnekkig en altijd het zelfde. Een mechanisch probleem die de elektonica op stelten zet!Misschien weer een stapje dichter bij de oplossing!gr Sander

Barbas 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.