Mercedes-Benz 190: schakelt erg zwaar

Bouwjaar: 1984, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0E

Hallo,

Trotse eigenaar van een mooi 190E uit 1984.Alleen zit ik nu met het volgende probleem.
Het in de versnelling krijgen gaat vrij zwaar.eenmaal aan het rijden gaat het makkelijker.Ik heb de nemercilinder op de bak reeds vervangen en ontlucht.De vloeistof die er uit kwam was erg vuil.
Het probleem is nog steeds niet verholpen.Hij slipt verder niet in een versnelling.Of hoeft dit niet altijd het geval te zijn bij een versleten koppeling?

Weet iemand of het zin heeft om nu eerst nog de gevercilinder bij het pedaal te vervangen of zal toch de koppeling/drukgroep vervangen moeten worden?
Ook heeft iemand het idee gegeven dat de schakelmechanismen in de bak niet goed los komen?Dit zou dan evt zijn omdat de auto s'winters altijd binnen gestald stond en niet mee gereden werd.

Alvast bedankt voor evt reacties.
met vriendelijke groet,
Yilmaz

mk1_driver

Geplaatst door mk1_driver (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Yilmaz ; ik zou beginnen met de olie in de bak te vernieuwen. Er gaat een dunne ATF olie in. Succes.

MB (0) PRO, 13 jaar geleden

Trek de pookhoes eens omhoog en smeer daaronder het mechaniek eens, dit wil vaak ook helpen bij stroef schakelen

mk1_driver (0), 13 jaar geleden

Hoi vanavond de olie vervangen in de bak.tot nu toe geen effect(kan nog komen?).


Ik zal morgen de hoes even omhoog halen en daaronder smeren.



alvast bedankt voor de reacties zover.

mk1_driver (0), 13 jaar geleden

Even een Update?

Heb inmiddels op een duits w201 forum iemand gevonden die precies hetzelfde probleem heeft gehad.
Deze heeft allebei de koppelingscilinders vervangen,zonder resultaat.
schakelstangen en dergelijke nagekeken en evt gesmeerd,zonder resultaat.
bak vervangen,koppeling/drukgroep niet omdat dat nog goed zou zijn volgens de mercedes-benz monteur,zonder resultaat.
uiteindelijk nogmaals de bak gedemonteerd en toen tot de conclusie gekomen dat het toch de drukgroep zou zijn.
oude bak weer gemonteerd met een nieuwe drukgroep en dergelijke.Probleem opgelost!

Ik ga dus maar de drukgroep vervangen en hopen dat dan voor mij ook het probleem is opgelost.

Zijn er mensen die dit idd herkennen?

pollythepolster (0), 13 jaar geleden

als het koppelen zwaar gaat dan drukgroep en koppelingsplaat en druklager vervangen.
als het schakelen zwaar gaat (vooral de pook naar links en rechts) dan schakelmechanisme aan de pook demonteren en schoonmaken, na verloop van tijd wordt het vet hard en moet je veel kracht zetten om te schakelen. (Zoals MB al zei)

mk1_driver (0), 13 jaar geleden

Het koppelen gaat juist erg licht.Voor mijn gevoel te licht.het schakelen(bedienen van de pook) gaat met normale kracht.

Hierdoor begin ik echt aan de drukgroep te denken.
bedankt voor je reactie

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Te licht intrappen kan wijzen op een gebroken diafragma-veer of er zit lucht in het systeem . Begin met het laatste uit te sluiten. Als de koppeling niet slipt is de veer niet defect. Groeten.

mk1_driver (0), 13 jaar geleden

Hoi,
Koppeling slipt niet.
Het systeem is meerdere malen ontlucht.1ste keer met de hand,via de rechter remklauw.2de keer na vervanging van de nemercilinder door middel van een vacuumpomp.Er blijft dan volgens mij alleen de diafragma-veer over.
bedankt voor het meedenken.
houd jullie op de hoogte.

Hans4040 (330) PRO, 13 jaar geleden

mk1_driver, citeren is niet nodig als het bericht er vlak boven staat;

gewoon direct antwoorden volstaat.

mvg,
Moderator Problemcar.

mk1_driver (0), 13 jaar geleden

hoi Hans,
Sorry,ben nog niet zo thuis op forums.Zal er aan denken.
met vriendelijke groet,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.