Goedenmorgen, hopelijk kan iemand mij advies geven over het probleem dat ik heb met mijn automatische transmissie. Bij het schakelen van 2/3, 3/4 voel je een schok door de auto gaan. Bij het remmen (terug schakelen) is dit probleem er niet. De schokken zijn niet altijd even hard en soms zijn ze er ook niet en schakelt hij probleemloos over. Ik hoor graag een mogelijke oorzaak.
groet,
Wietse
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Keer schone olie en zeef kan al wonderen doen, anders bak laten spoelen.
dank voor je advies Harry, ik heb begrepen dat het 98 model een "sealed for life" transmissie heeft. Heb je nog tips om toch olie te verversen? En wat voor zeef bedoel je?
groet,
Wietse
11 jaar
Goedenmorgen,
ik zou heel graag advies willen krijgen omtrent de problemen met mijn transmissie. Op Curacao is er bijna geen MB kennis, en alle kennis dien ik uit het buitenland te halen. Ik stel ieder advies zeer op prijs, hoe miniem ook. Samenvattend heb ik de volgende uitdaging: bij het schakelen van 2 naar 3 en 3 naar 4 schokt de auto. De overgang gaat dan met een schok. Terug schakelen geen probleem. Het schokkende schakelen is niet altijd even erg. Ik heb op een Amerikaans forum gelezen dat het een klein veertje kan zijn dat gebroken is.
De schakelbak olie is nog nooit ververst, de originele afsluiting zit nog steeds op de vulpijp voor de olie.
Bij voorbaat vriendelijk dank voor de moeite
Wietse
11 jaar
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewto...
Vervang als eerste je automaatbakolie zeker als die nog nooit ververst is dit geeft soms al een verbluffend resultaat, als je probleem daar niet mee weg is verder zoeken.
Goedenmorgen,
ik heb bij een garage de computer laten uitlezen en de volgende codes kwamen eruit:
Transmissie
013, 014, 097, 109, 110, 134, 135
Motor
P1747
P0715
De motor wilde vanmorgen helemaal niet meer schakelen, hij blijft nu constant in de tweede versnelling staan. Ben met 30km per uur naar een garage gereden. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn of nog steeds transmissievloeistof en filter vervangen en kijken wat er gebeurt? Gaarne uw mening, ik stel dat zeer op prijs.
11 jaar
De p codes verwijzen naar een fout in je bak de speed sensor is kapot.
Beste Harry, dit betekent dus een nieuwe conductor plaat? Volgens mij zitten de speed sensors daar op?
11 jaar
conductor plaat is vervangen, de speed sensor bleek kapot te zijn. auto rijdt weer geweldig. bijgevoegd een afbeelding van de breuk.
[url=http://postimage.org/image/5fh9yuezr/][img]http://s7.postimage.org/5fh9yuezr/IMG024...[/img][/url]
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar