Hallo,
Ik heb een MB W123 diesel met het volgende probleem:
Tijdens het optrekken (voornamelijk in z'n 2e/3e versnelling)schudt de auto nogal. Soms veel soms weinig. Als je het gaspedaal dan ook nog wat heen en weer beweegt, begint hij helemaal te schudden. Door het gaspedaal heel rustig in te trappen voorkom je het meeste. Auto heeft verder niet veel gelopen (130.000km). Wat kan dit zijn?
Jeroen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vertel eens iets meer nl. hoe loopt de motor?
De motor loopt verder heel goed, stationair, maar ook als ik constante snelheid rijdt, loopt hij keurig. Alleen tijdens optrekken onderin z'n toeren, begint de auto, de ene keer meer dan de andere keer, te schudden. Hoger in de toeren is het helemaal weg.
19 jaar
Verstuivers testen
Verstuivers zijn net vervangen, maar heeft niks geholpen.
Het schudden van de auto gebeurt in lengte richting, en het lijkt erop dat als het koud is het erger is dan bij warmer weer, nu heeftie er weer wat minder last van.
19 jaar
zitten de veertjes van het mechanisme bij de pomp er nog wel op?en de vacuumslangetjes?
Welke veertjes bedoel je precies? Ik heb een pomp met mechanische regelaar geen vacuum regelaar. Op de pomp zit wel een soort rond bakje waar vandaan een vacuumslangetje loopt.
Kan het ook met de hardyschijven te maken hebben en hoe controleer je dat?
19 jaar
wat bedoel je met schudden schud de motor of de hele auto als de hele auto niet fijn optrekt zal ik de tussenas rubbers maar is na kijken
19 jaar
De hele auto schudt in lengterichting heen en weer, alleen onder in z'n toeren net na het doorschakelen. Hoe zie ik of de tussenasrubbers slecht zijn?
19 jaar
dan denk ik haast dat je tussen as rubbers versleten zijn dat is net het gevoel van dat je voor de eerste keer auto rijdt en je nog niet goed kan schakelen...
dat zie je als volgt je gaat onder de auto liggen en kijk of er spelling op het rubber zit aan staartstuk van versnellingsbak daar zit een ronde rubberen klos.... en dicht bij het cadan zit er nog een daar moet je dan kunnen zien dat het rubber uitgelubberd is kan je zien ook als je de tussen as iets draaid met de hand en dan het rubber niet gelijk meer reageerdt ... je kunt altijd even kijken je weet maar nooit
klusje is wel zelf te doen als je ahndig bent kosten van rubbers varieeren van 30 euro tot wel over de 100 euro praat ik alleen over die rubber
veel suc6 en hoor je ondervinding wel
19 jaar
Ik kom net onder de auto vandaan en heb de rubbers bij versnellingsbak en cardan bekeken en de aandrijfas verdraaid, maar dat ziet er allemaal goed uit. De rubbers zijn nog soepel en er is geen speling te voelen ook de kruiskoppeling is zonder speling. Iemand ervaring met brandsofpompen? Ik heb me laten vertellen dat het euvel ook daarin kan zitten (verstuivers zijn al vervangen en inspuitmoment is ook gecontroleerd).
19 jaar
Ben misschien wat laat maar het aangehaalde probleem is het welgekende "Bonanza-effect" en heeft alles te maken met de regelaar die een beetje sleet krijgt. De uitvoeringen met mechanische regelaar hebben hier het meeste last van maar ook bij een pneumatische regelaar gebeurd het af en toe. Heb vroeger een 240D gehad en het probleem is zeer moeilijk of niet op te lossen. Navraag bij een goede Bosch-dienst is aangewezen.
De ene 240D heeft er last van en de andere veel minder. Het vervangen van de regelaar is soms de oplossing. Veel geluk.
Wilfried
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 240 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar