Beste mensen,
Ik heb last van een schuddende motor. Maakt tevens dat verstuivers probleem getik.
Ik denk persoonlijk dat er een verstuiver niet goed meer is en aan vervanging toe is.
Wanneer de verstuivers lek zijn dan hoor je een getik boven aan de blok. Tikke Tikke Tikke Tikke Tikke....
Ik weet dat omdat ik dit onlangs heb gehad. De Verstuivers zijn toen gevreesd en de boel is toen ook schoongemaakt. Dit ging dus na de reparatie goed tot een paar dagen geleden.
De motor schud nu stationair en misschien zelfs ook tijdens het rijden, het schudden merk je alleen als je stil staat.
De motor klinkt alsof deze wil afslaan. Een soort verstikking geluid naast het schudden.
Nou wil ik naast de zoveel problemen die ik al gehad heb met deze auto geen cent meer uitbesteden en de verstuiver zelf vervangen.
Dit kost niet duur om er een te kopen en ik ben niet vies van een beetje werk.
Ik weet 100% dat mijn verstuiver stuk is (!ik kan ook zwaar verkeerd hebben!) alleen weet ik niet hoe ik dit kan testen. En wil niet al het werk doen en alsnog uitbesteden omdat het geen verstuiver probleem is.Maar alles wijst er wel op!
Ik wil mijn auto niet starten als ik ermee bezig ben omdat ik bang ben dat ik weer een turbo probleem krijg als er stof of iets inkomt tijdens het starten en slangen open en bloot zijn.
Hoe kan ik testen welke verstuiver stuk is als ik ze alle vier van bovenaf bekijk??
Graag jullie hulp in deze. Hoe langer ik ermee rij des meer risico op een herhaling van kool en smeer dat zich daar ophoopt.
Bedankt,
Milano
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Doe een moterrondlooptest . Bij de dealer of een universele garage met een deftige uitleeskomputer , dan weet je direkt welke verstuiver je zal moeten vervangen . suc6
Zal dit gaan doen. Thanks!
15 jaar
de verstuiver die slecht is kan ook een kapote zuiger
veroorzaken en daar van de stukjes komen in de turbo terecht
dus ik weet niet hoe lang je zo al rijdt omdat je bang bent voor
weer een turbo probleem het kan soms al zn 30000 km spelen
m.v.g kees
[quote=kees1978]de verstuiver die slecht is kan ook een kapote zuiger
veroorzaken en daar van de stukjes komen in de turbo terecht
dus ik weet niet hoe lang je zo al rijdt omdat je bang bent voor
weer een turbo probleem het kan soms al zn 30000 km spelen
m.v.g kees[/quote]
Sinds een paar dagen schud de motor bij het stil staan ik heb er geen last van gehad na het vrezen van de verstuivers. Het kan inderdaad wel langer spelen.
Wat ik dus wel heb gedaan is een flesje schoonmaak bij de brandstof gedaan en het probleem lijkt nu verholpen. Gisteren NIETS te merken.
Vandaag schrikt de motor af en toe maar lang niet zo schuddend als eerst.
15 jaar
Ik zou er toch maar voor kiezen om de injectortest uit te gaan voeren, het kost een dealer maar een minuut of 10 om te bepalen welke injector de problemen veroorzaakt (leerlaufruhe/stationair draaien), en bestel deze injector dan bij bugli, of welke andere injectoren specialist dan ook. Dit bespaart je zeker de helft in de portemonnee, en de kwaliteit is minstens zo goed. Blijf je te lang met dit probleem rondrijden, dan kan dit inderdaad motorschade opleveren, 1 door het onregelmatig lopen word de lagering in de motor enorm belast, en de betreffende zuiger kan inderdaad schade oplopen, de turbo vind ik persoonlijk wat ver gezocht, nog nooit meegemaakt. Groeten en succes dr mit
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar