👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
goedendag ik heb hier een 200 uit 1985 met een pierburg carburateur.even een uitleg,auto heeft lang stil gestaan,waardoor de benzine is "verdampt"en alle bewegende delen gingen stroef of zaten vast,geheel gangbaar gemaakt en wat nodig vervangen,echter de 1e keer slaat de auto aan,vervolgens valt de motor uit. blijkt dat de carburateur soort van overloop en teveel benzine ïnspuit.
vreemde is dat er benzine lekt uit de ontluchtingsopening die bestemt is voor afvoer benzine damp. het lijkt alsof de retour niet 'werkt'.
klopt het dat er in de retourpijp een afsluitklep zit??
en heeft iemand enig idee.
alvast bedankt
gr
adgam
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de auto nog een carburateur heeft zit er ook een vlotter in en die zit gewoon vast of het ventiel boven de vlotter zit vast. Openmaken, schoonmaken (alles, dus vlotterkamer, vlotter en ventiel) en kijken of het ventiel de brandstoftoevoer stopt als de vlotter het indrukt.
beste Heino dank voor uw bericht, ik heb alles vernieuwd, dus vlotter en mechanisme en afsluitventiel(werkt ook) onder de toe-en afvoer zit er een soort vacuum ventiel , daaarvan heb ik het rubberen pakking vernieuwd. op de een of ander manier loopt er brandstof de vlotterkamer ruimte en het retour naar de tank wordt afgesloten. ik heb de retour slang in een bakje gedaan ,er komt niets uit.echt een raadsel
hallo profs,
probleem is opgelost
blijkt dat de nieuwe originele vlotter iets te groot was, waardoor bij het monteren van het onderste deksel deze niet goed afsloot.
vlotter wat aangepast en voila geen lekkage.
dank voor uw inbreng
mvg
adgam
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200-500 (W124) of stel zelf een nieuwe vraag.
5 maanden