close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz M-Klasse: slaat niet aan

Brandstof: Diesel, Motorcode: 270CDI

Ik heb hier het volgend probleem, de motor wil niet aanslaan.
Uitgelezen met een Guthmann en had een FC van startblokkering. Na die te wissen komt die wel niet meer terug. ook niet na lang proberen te starten.
Raildruk bij het starten blijft 0,0bar.
Mijn vraag is nu: krijg ik raildruk als de transponder vergrendeld blijft of moet ik altijd druk krijgen bij het starten.
Dan weet ik dat ik richting brandstofdruk moet zoeken.

Geplaatst door

kdz (60)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat weet ik zo niet maar achter op de rail zit een sensor op geschroefd die kun je er even af halen, daar zitten twee ringetjes op misschien dat die kapot zijn. Dit wil nog wel eens vaker voor komen.
Succes

MB 0
badge

17 jaar

misschien een injecteur die defect is (teveel retour van de brandstof)

izzi 0
badge

17 jaar

Kan je bij de parameters niet zien of ie van z'n startvergrendeling afgaat?
Ik vrees dat indien de transponder vergrendeld blijft je automatisch géén
raildruk zal krijgen. FC van startvergrendeling komt trouwens nog wel eens
voor, zonder directe aanleiding tot startproblemen.

klopt zoals strefan zegt ,startvrijgave als fout staat er bijna altijd in bij een ml ,

het zal een defecte injecteur ,of een defect raildrukventiel ,of een defecte hogedrukpomp zijn vermoed ik
verwijder het raildrukventiel eens achteraan op je rail en kijk eens naar de o-ringen niet slecht zijn .

izzi 0
badge

17 jaar

alvast bedankt voor de reacties.

De o-ringen van de drukregelaar heb ik nagezien en die zijn in orde.
Er zat wel een verstuiver bij die te veel retour had.
Ik heb die nu vervangen en bij het starten krijg ik nu een raildruk van 400 bar en meer.
Toch wil hij nog niet direckt aanslaan, na een keer of vier proberen wel.
Ik krijg een FC van de koelvloeistof verwarming maar daar heeft het, volgens mij, niks mee te maken.

kdz 60
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.