Beste mensen,
Ik zit met een vervelend probleem.Misschien kan iemand me helpen.De auto start met regelmaat zeer slecht.Temperatuur of de tijd tussen de diverse ritten maakt niet uit.De auto geeft een storing op de brandstofdruk.Als je de auto start slaat hij aan en direct weer af.Je moet lang doorstarten wil hij alsnog aanslaan.Nu heb ik al zeer veel geprobeerd.Alle o-ringetjes van alle brandstofleidingen zijn vernieuwd (ook van de druksensor) De hogedrukpomp is in maart vernieuwd maar heb hem alsnog een keer gewisseld.Diverse malen een verstuiverlektest uitgevoerd,alle verstuivers hebben allemaal dezelfde hoeveelheid retour.Ook het opvoerpompje boven de hogedrukpomp en de druksensor is omgewisseld.Allemaal zonder resultaat.Het vervelende is dat de auto ooit enkele dagen geen problemen geeft waardoor je hem te vlug teruggeeft aan de klant.In mijn opzicht krijgt de motor geen diesel ten tijde van het niet aanslaan.Zou er in de tank nog een opvoerpomp zitten of is er iets bekend van verstoppingen in de tank of evt warmtewisselaars?Ik hoop dat iemand me vooruit kan helpen.Ik post altijd een reactie.Alvast bedankt.
groet
sander
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan je de foutcode posten?
dirk
De foutcode is P1187 raildrukcontrole
heb je de debietregelaar op de pomp reeds gedemonteerd?
Dirk
Er zit nog geen opbrengstregelventiel op dit type motor. Die is pas vanaf de om646 gekomen en dit is nog een om611.
Je zegt dat de injectors allemaal dezelfde retourhoeveelheid hebben, maar is die ook binnen de tolerantie dan?
Als het door een verstopping zou komen, dan zou je ook vermogensproblemen moeten hebben.
Hoi,
Ik ga ervan uit dat de opbrengst van de retour juist is aangezien dit niet mijn eerste stratprobleem is bij mercedes.Ik heb ook nog een second opinion laten doen bij een collega garage(gespecialiseerd in Mercedes).Inderdaad zou je zeggen dat een verstopping ook tot vermogensverlies leidt.Opvallend is wel dat het probleem zich is gaan voordoen enkele dagen na de grote beurt.Ik heb uit voorzorg het brandstoffilter opnieuw vervangen(mann).Tot op heden blijft hij weer starten.Beste D1854,ik weet niet wat je bedoelt met "debietregelaar".We wachten weer af.
groet
sander
Hoi,
Na opnieuw het vervangen van het brandstoffilter en het monteren van een andere druksensor start de auto tot nu toe goed.Het blijft moeilijk te zeggen waar het probleem gezeten heeft.Ik ga ervan uit dat het probleem de wereld uit is.Bedankt voor het meedenken!
groet
sander
Waren de ringen kapot van het drukregelventiel?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar