bij sleutel in contact brandt het menu in het dashbord en de gloeispiraal brandt ook en gaat uit
dan probeer ik te starten maar er gebeurd niks.
heb dit al eens eerder gehad en na verloop van tijd startte de auto weer.
wie weet raad.
bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Accu wel vol?
accu in orde
11 jaar
controleer de zekering van de startmotor eens ...
11 jaar
gr
als ik de sleutel omdraai hoor ik 1 klik.
ik dacht dat ik er normaal 2 hoorde, zou het het startrelais kunnen zijn en waar zit deze in de zekeringkast
11 jaar
De zekeringenkast zit links onder de motorkap tegen het schutboord aan. De stekker met de aansturing van de startmotor gaat zit daar, dikke paarse draad en het startrelais ook. Ik zou beginnen met spanning meten op de startmotor. Meet je daar 12V, dan kan je al het andere uitsluiten.
Startmotor gaat, zoals eerder vermeld, vaker defect.
ok ga ik morgen doen.
maar wel raar dat ik dit al eerder heb gehad en opeens deed de auto het dan weer en de startmotor gaat altijd goed rond tijdens het starten
11 jaar
Eerste verdachte is de startmotor.... Is die goed, dan gaan we verder kijken.
ok bedankt alvast
11 jaar
vanmiddag eerst geprobeerd te starten en ja hoor de motor sloeg aan.
aan een kant jammer kunnen ze het niet meer meten waar de storing zat.
half jaar geleden heb ik hetzelfde gehad, maar ja wat nu?
11 jaar
antwoorden op u vragen krijgen en er niets mee doen . en weer een half jaar wachten
suc6
ik weet niet waar dit antwoord op slaat willy9
11 jaar
Goedenavond,
Ik bezit sinds vorige week een mercedes c200 cdi van 2004 (w203).
Hele fijne en mooie auto.
Alleen vanochtend liet hij me helaas in de steek.
Ik wou de auto starten, maar er gebeurde helemaal niets , geen aansturing startmotor , niet aanslaan.
Ik de anwb gebeld en die heeft hem proberen op te startten , geen resultaat.
Bedrading startmotor gecontroleerd, geen rare dingen.
Onder de parafan gekeken want daar zat de ecu verstopt volgens de ''anwb man''', geen achterblijvend water ofzo dus de ecu is ook niet ondergelopen.
Zekering 10 gecontroleerd ,zekering was goed.
Relais 10 losgehaald en bekeken geen bijzonderheden.
Vervolgens met een powerprope plus op zekering 10 gezet en tegelijk wanneer dat gedaan wordt auto starten , en auto doet het ineens.
Vervolgens met auto gereden, geen problemen
Auto weer uitgedaan weer het zelfde probleem weer niet starten en aanslaan, zekering 10 doorgebrand .
Nou is mijn vraag zit dit probleem in het relais of moet ik in de richting van de ecu gaan kijken :o ??
Graag hoor ik van jullie.
10 jaar
k heb de zekering ''nr 10 ''al vervangen met een hogere amperage, zit nu een in van 20a.
En er zat er een in van 15a.
Heb ondertussen de Mercedes garage gebeld in Harderwijk (Wensink) en die stuurden mij door naar een elektronica/ecu reparateur in Leusden.
Daarna gelijk die man gebeld, (dhr. De Koning uit Leusden)en kreeg te horen dat mijn eindtrap van mijn ecu kapot kon zijn.En dat regelmatig gebeurt bij deze types.
Nou ecu losgehaald en weggebracht voor reparatie en helaas was dat bij mijn auto niet het geval, dus mijn ecu is goed.
Ecu vanmiddag weer ingebouwd om te kijken of hij uberhaupt wat deed, dit was niet het geval .
Bij elke beweging aan de sleutel klapt de zekering eruit (nr 10).
Inmiddels relais,zekeringen,ecu al nagekeken.
Zou dan toch de startmotor zelf de boosdoener zijn ??
10 jaar
De starter is de oorzaak, komt regelmatig voor bij dit model.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar