Mercedes-Benz 410: Slecht stationair lopen en roken

Bouwjaar: 1994

Deze bus loopt zeer slecht stationair en rookt heel erg. Duurt heel lang voor hij op snelheid is. Bij MB dealer vertelden ze de klant dat de koppakking vervangen moest worden. Eerst hebben wij de verstuivers er uit gehaald en er zaten twee slechte in. Verstuivers allemaal gereviseerd, maar geen resultaat. Toen de timing van de distributie gecontroleerd. Als de nokkenas goed staat, dan staat de krukas 10 graden na BDP. Nu ketting bestelt en ga deze morgen eerst vervangen. Misschien is er iemand die er meer ervaring mee heeft, maar wij hebben de ervaring als de koppakking slecht is (oliekanaal), dan loopt hij koud toch nog wel wat beter. Deze motor loopt zeer beroerd.

arjankempeneers

Geplaatst door arjankempeneers (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 410? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

arjankempeneers (0) PRO, 18 jaar geleden

Ketting losgemaakt bij nokkenas, maar het tandwiel is voor de helft afgesleten. Is het wijsheid om alleen het nokkenastandwiel te vervangen (Brandstofpomptandwiel ziet er zo te zien nog goed uit) of moeten alle tandwielen vervangen worden en is dan uitbouwen van motor noodzakelijk?

j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Arjan, op een half versleten tandwiel slijt een nieuwe ketting ook twee keer zo hard. Dus nieuwe ketting ook nieuwe tandwielen.

polka (0) PRO, 18 jaar geleden

als je ketting 10 graden rek heeft moesten wij kijken in de cilinder om te kijken of de hoon groeven nog zicht baar waren en zou ook eens compressie meten en misschien eerst eens een ketting erin trekken om te kijken hoe hij dan loopt

arjankempeneers (0) PRO, 18 jaar geleden

Motor heeft trouwens nog maar 180000 km gedraaid. We gaan maandag eerst het tandwiel en ketting vervangen. Jullie horen er wel van

arjankempeneers (0) PRO, 18 jaar geleden

Ketting en tandwiel vervangen en motor draait weer als vanouds. Klant wil het eerst op eigen risico zo proberen.
De ketting was 1.5 cm uitgerekt. Op sommige schakels zat bijna 2 mm speling!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 410 of stel zelf een nieuwe vraag.