Mercedes-Benz 230: slechte koude start

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 230CE

230Ce van 1990 met Bosch injectie heeft slechte koude start, startmotor gaat langer rond dan normaal, motor komt bij aanslaan ook niet direct vlot op gang.
Daarna start hij normaal, start je hem 's middag om een uur of 4 pas weer, dan gaat het ook weer slecht.
Bij koude buiten temperatuur goede start.


De auto heeft een geschiedenis van stilstand en korte ritten.

De spinnenkop, idle air valve, temperatuur sensor bij thermostaat en in luchtfilter, brandstof pomp en -filter, accu, rotor, gasklepschakelaar alsmede bougiekables zijn vervangen.

Blijven over als verdachte onderdelen:
injectoren, cold start valve, of wellicht brandstof relais (fuel pump relay).
Dit relais zou bij sommige MB motoren ook de cold start injector activeren.
Benzine pomp word wel geactiveerd bij omdraaien sleutel

Onder de zekering kast zit een relais dat klikt bij starten en gek genoeg als de temperatuur van 60 graden bereikt wordt, dit relais is naar mijn weten het brandstof relais.

Gaarne suggesties.

RGMeyer

Geplaatst door RGMeyer (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 230? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Harry4233 (0) PRO, 17 jaar geleden

Zal je koude start valve zijn die ook werkt als t warm is, relais brandstofpomp waarschijnlijk idd

GravenTim (0), 17 jaar geleden

Hey RGMeyer,

Weet je nu of het uiteindelijk de Cold start valve of de fuel pump relais was?
Ik heb namelijk net hetzelfde probleem met mijn 230 CE...
Zou wel eens graag willen weten of je probleem verholpen is??

Groetjes
Tim

RGMeyer (0), 17 jaar geleden

Ik kan er nog niks over zeggen, maar woensdag word er aan de auto gewerkt.
Zodra ik nieuws heb, zal ik het hier vermelden.

GravenTim (0), 17 jaar geleden

Heb je al nieuws over wat het precies is??

Dank bij voorbaat
Tim

RGMeyer (0), 17 jaar geleden

Vandaag zijn alle 4 de injectoren (compleet met rubbers) vervangen en het probleem is opgelost!
Waarschijnlijk lekte er een of meer of een rubber trok valse lucht.
Voor alle zekerheid alle 4 vervangen omdat nieuwe injectoren een hogere openingsdruk hebben.
Suucces!

GravenTim (0), 17 jaar geleden

Bedankt!!

Dan zullen deze bij mijn wagen ook vervangen worden.

Groetjes
Tim

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.