Mercedes-Benz Slk-Roadster: slk 320 aut stationair onregelmatig

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320

Geachten

Mijn auto heeft altijd prima gereden . vorige week is er een plastic zak onder m,n auto gekomen en vastgebrand aan m,n uitlaat , sindsdien loopt hij onregelmatig stationair
maar weet niet of dit er mee te maken kan hebben , met uitlezen geeft hij de storing P2032 en komt terug na reset iets met EXHAUST GAS TEMPERATURE (EGT) SENSOR 2 CIRCUIT LOW VOLTAGE
De auto rijd in drive perfect niets op aan te merken . maar met voet op de rem stottert hij erg , waarschijnlijk door hoger toerental wil hij rijden . In N is het stotteren minder maar nog steeds aanwezig .
Als ik de auto koud start , schommelt hij niet dat gebeurt pas als de choke uitgaat . Ik heb half jaar geleden LMM luchtfilters en bougies vervangen .
wie kan mij helpen

funforyou

Geplaatst door funforyou , lid sinds 10 jaar geleden

23 Reacties

oldford PRO, 10 jaar geleden

Uitleg bij de foutcode klopt niet. Die uuitleg is pas gespecificeerd in 2002.
Mercedes gebruikt eigen omschrijvingen voor codes die met een 2 beginnen.
Beste is om bij de dealer of universeel met de juiste (mercedes) apparatuur te laten uitlezen.

Hoe loopt de motor stationair en met de voet op de rem?
Schommelen in toerental wijst op valse lucht ergens, mogelijk in de rembekrachtiging.

funforyou, 10 jaar geleden

ja ik heb deze storing van ob2 lezer , ik zal vanavond even met laptop kijken met wat geavanceerder software .
Als ik me voet op de rem hebt , doet hij het ook en lijkt iets reger dan in N. Ik heb nog niet geprobeerd om in N op het rempedaal te trappen om te kijken of er verandering waarneembaar zijn. Ik heb de vacuum slangen nagelopen en geen scheurtje of iets dergelijks kunnen vinden .
wel zit er tussen het vaccum een soort electrische terugslagklep of ventiel kan daar wat mee zijn?

funforyou, 10 jaar geleden

Hoi oldford ik heb nieuwe code gevonden p0443 , maar ik heb geen msi branden , af en toe wel de abs/esp lamp die spontaan gaat branden.
Het lijkt of het stationair toerental erger wordt , ik heb gisteren hem laten draaien zonder de lmm en dat maakt geen verschil , ik heb alle vacuum slangen gecontroleerd en die zien er goed uit , ook voet op de rem maakt geen verschil .
Het enigste is dat in drive het erger wordt dan in N, zit er aan de onderkant in de uitlaat ergens een sensor die door de plastic zak schade heeft opgelopen?? Ik heb de code hierna gewist en deze komt tot nu toe niet terug , maar het schommelen blijft .
Ik had zelf nog een vermoeden dat het de nokkenas sensor zou kunnen zijn , maar ik had dan wel een storings code verwacht.

oldford PRO, 10 jaar geleden

P0443 - Evaporative Emission System Purge Control Valve Circuit
Dit is het klepje tussen de vacuüm leiding en het koolstoffilter. Misschien blijft die open staan.
Deze wordt normaal alleen in deellast geopend en niet stationair. Het is een vorm van valse lucht.
De foutcode wordt gegeven op het elektrische circuit, niet of het klepje klemt of niet.

Kun je een fuel trim (leerwaarde) uitlezen? Hoeveel is die?
Bij een flinke afwijking ten opzichte van het midden punt (meestal 0%) is er ergens een probleem.

In je uitlaat zit wel een lambdasonde. Die is heel belangrijk. Kun je het signaal daarvan uitlezen?

funforyou, 10 jaar geleden

hoi oldford ik heb een feul trim waarde van 1,7 tot 2,4 is wisselend , ik heb niets bijzonders onder de auto kunnen vinden wel een vastgeplakte zak en deels verwijderd . Ik heb de massa meter nogmaals gecontroleerd op valse lucht , en een ander geplaatst zonder enig effect .
Het rare is als ik de auto start gaat hij in een choke toestand , dan schommelt hij niet althans niet zichtbaar of voelbaar eenmaal daarna gaat hij beginnen . IK hoor als ik in de auto zit een geluid die ik niet thuis kan brengen als ik bij de motor luistert . ik hoor ook wel een klep tik.
Eenmaal in drive en rijden is er geen enkel probleem . Hij leest ook geen storing dat is het moeilijkste om gericht te zoeken .
De andere code was doordat ik het slangetje verwijderd had , ik heb dit nogmaals gesimuleerd .
bij lamda spanning zie 0,7 staan op allebei de uitlaten .

Als ik naar het feul overzicht kijk zie je in staionair duidelijk een zaagtand graffiek , met rijden mooiere lijnen.

Ik hoop dat je me verder kunt helpen , er zijn weinig mensen die reageren met oplossingen je bent zowat de enige als ik op het forum kijkt
alvast bedankt

oldford PRO, 10 jaar geleden

Vlak na het starten werken de lambdasondes nog niet. Die moeten eerst opgewarmd worden.
Gezien de wisselende fuel trim en je zaagtand grafiek, lijken de sondes te werken met een schommelend signaal.
Alleen vermeldt je dat niet als lambda spanning. 0,7 volt (constant) is een klein beetje rijk. Dat zou ook 0,2 volt moeten worden.
Je moet dus voor langere tijd naar het signaal van de lambdasondes kijken.

Vlak na de start is het ook interressant. Zolang de sondes koud zijn zul je denk ik ongeveer 0,45 volt zien.
Begint het schommelen van de motor gelijk met het schommelen van de lambda sgnalen?
Beginnen beide lambda sondes ongeveer gelijk met het geven van een signaal of blijft er 1 duidelijk achter?

funforyou, 10 jaar geleden

Hoi Oldford ik doe het weekend een update , dan beschik ik weer over uitleesapparatuur
Ik had afgelopen zondag alles weer gedemonteerd luchtfilter ,lmm het leek hierna veel minder , maar de andere dag ging het weer onregelmatig .
Ik snap niet dat er geen storing wordt aangegeven want als hij niet goed stationair loopt zijn er ergens waardes niet goed , zoals eerder vermeld met rijden geen probleem ik zag vanochtend wel dat m,n dashboard verlichting af en toe flikkerde, alsof hij minder spanning kreeg dit was in sationair dus zal wel gevolg zijn . Ik tank normaal 95 gewoon , ik heb gisteren excelium getankt en injector cleaner , kijken of dit wat uit wil maken .

Ik moet vrijdag ook keuren , dan zal misschien blijken of de CO niet goed is , zaterdag kan ik weer uitlezen bij een vriend

funforyou, 10 jaar geleden

Hoi Ik heb de auto uit laten lezen geen storingen, onrgelmatig stationair nog steeds aanwezig

volgens de garage is er niks met lambda sondes , hij zegt lijkt op valse lucht , maar slangen zijn heel en in goede staat .
bougies vervangen zouden nog een optie zijn of het gashuis schoonmaken .
het lijkt of hij bij 1 cylinder pingelt ofzo. Met gas erop trekt jij goed maar dan zal de luchttoevoer groter zijn

funforyou, 10 jaar geleden

hallo nog iemand suggesties
dus auto stottert lichtjes in stationair zoveel in P,N,D , als ik hem start gaat de choke aan en dan loopt hij goed
er zijn geen storingen te vinden met uitlezen , llm is vervangen door orginel bosch en jaar geleden , alle vacuum slangen nagelopen en lek proef gedaan met remmenreiniger
kan het zijn benzinefilter? bougies ? alsnog een foute LMM?

funforyou, 10 jaar geleden

Graag nog eens onder de aandacht , geen storingscodes , als de auto koud is met choke geen merkbaar gewankel , hierna wel lijkt of hij een cyl;inder overslaat .
Als de temp boven de 80gr komt zo rond de 90 wordt het minder , zou het iets met de temp sensor te maken kunnen hebben , ik vind het ook lang duren voordat hij op temperatuur is .
geen zichtbare vacuum leks , egr schoongemaakt was overigens niet vuil .
is het raadzaam om alle coil en kabels en bougies te vervangen?

funforyou, 10 jaar geleden

niemand die me kan helpen ? van de week had ik ineens storing p2023 met obd lezer gelezen
P2023 inlaatspruitstuk Runner Positie Sensor / switch circuit Intermitterende
het onregelmatig lopen wordt erger

oldford PRO, 10 jaar geleden

Uitleg bij de foutcode klopt nog steeds niet. Die uitleg is pas gespecificeerd in 2002.
Mercedes gebruikt eigen omschrijvingen voor codes die met een 2 beginnen.
Beste is om bij de dealer of universeel met de juiste (mercedes) apparatuur te laten uitlezen.
(En je eigen lezertje weg geven of weg gooien.)

wantus, 10 jaar geleden

Hoi inmiddels is de auto uitgelezen met star en kreeg de melding C1202 los schakelaar bas a7/7s1 plausible, deze schakelaar zit in de rembekrachtiger dus zou de rembekrachtiger vervangen moeten worden , maar omdat ik ook een stationairprobleem heb heb ik het vermoeden dat deze storingen met elkaar te maken hebben in het gebied van vacuum

Hans4040 PRO, 10 jaar geleden

a van der zee,

het gebruik van 2 accounts in 1 topic werkt verwarrend;
gebruik het account waarmee je de vraag hebt gesteld,
namelijk:
funforyou
Particulier
Echte naam: azee
Woonplaats: rodenrijs
Geregistreerd: 28 maart 2012

Overigens, is het gebruik van 2 of meer accounts niet wenselijk.

Moderator Problemcar.

funforyou, 10 jaar geleden

oke Hans had ik niet gezien, ik hou deze zal andere verwijderen

willy9 PRO, 10 jaar geleden

als u stationair-probleem met de rembekrachtiger te maken kunt u zo weten .
gr

funforyou, 10 jaar geleden

Geachte

hoe bedoeld u ?hoe zou ik dat kunnen bevestigen dan

willy9 PRO, 10 jaar geleden

de leiding van motor naar de rembekrachter loshalen en afdichten.
gr

willy9 PRO, 10 jaar geleden

te moeilijk??????

funforyou, 10 jaar geleden

nee dat niet maar nog geen tijd gehad , ga zaterdag kijken . ik heb wel gezien dat de slang bij de intake los zit , lijkt een soort bajonetsluiting maar je kan hem heen en weer schuiven

Hans4040 PRO, 10 jaar geleden

Dat is normaal; maar als de motor vacuum trekt sluit hij af (als het goed is)

McTech PRO, 10 jaar geleden

Die BAS/ESP storing staat los van het andere.
Als eerste zou ik de distributie timing controleren, secundaire luchtpomp (indien aanwezig) en werking van het variabele inlaatsysteem.

funforyou, 10 jaar geleden

Hoi Ik heb de slang van de rembekrachtiger nagekeken en er is niets bijzonders te vinden , of de klep op de rembekrachtigerslang is defect maar weet niet hoe deze eruit moet .

Ik heb wel gevonden dat als ik de slang van de valve switch (het gene wat gaat tikken) afhaalt en terug plaats( hij blaast veel lucht uit) Het stationair enige tijd goed is en pas later weer gaat vervallen in onregelmatigheid . De switch werkt wel gaat na enige tijd open en dicht en stoot lucht uit

De storing A7/7S1 zou de release schakelaar in de rembekrachtiger moeten zijn. Maar het lampje blijft weg na de boevengenoemde actie en komt dan veel later terug.
Eenmaal weer stationair onregelmatige loop , komt het sneller terug ongeveer 5-10 min rijden

Ik had inderdaad melding enige tijd geleden van de secundaire airpump deze draaide niet maar na schoonmaken en wat smeren draaide hij weer en kwam deze storing niet meer terug.
maar de problemen zijn hiermee nog niet verholpen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz SLK-klasse of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.