Ik heb een 300SEL w126 automaat. Het bouwjaar is niet exact bekend. Deze auto bevindt zich in China, en staat hier geregistreerd als een auto uit 1997. Het betreft echter een w126 type. Vermoedelijk de laatste uitvoering.
Er is een probleem met de brandstof toevoer (spinnekop) in combinatie met de inschakeling van de airco. Het stationair toerental valt erg ver terug naar beneden bij inschakeling van de airco. Vervolgens slaat de motor af bij tot stilstand komen. Daarna kan de motor niet opnieuw gestart worden. Pas ongeveer na 10 minuten wachten zonder het tussentijds te proberen start de moter weer. Daarna loopt de motor ook zonder airco niet meer op een consistent toerental. Momenteel start de motor helemaal niet meer.
Ik heb al een keer eerder de spinnekop vervangen. Toen was het probleem dat de auto de ene keer wel gewoon netjes stationair liep en de andere keer helemaal niet. Als dan de motor uitviel bij tot stilstand komen kreeg ik de auto niet gestart zonder 10 minuten te wachten.
In een ander topic heb ik gelezen dat de motor eerst af zou moeten koelen alvorens de motor te starten, maar dat is hier (denk ik) niet het geval. Want de motor is nog gewoon warm na 10 minuten wachten. Zeker in de zeer hete zomer in Shanghai.
Het is duidelijk dat de spinnekop kapot is, maar het is ook duidelijk dat die kapot is vanwege een ander defect wat er voor zorgt dat de spinnekop iedere keer kapot gaat. Voor ik de moeite ga nemen om dit onderdeel uit Nederland over te laten komen moet ik eerst het achterliggende probleem oplossen.
Ik heb al een keer eerder de spinnenkop vervangen, maar ook de regelaar, en ook het zwarte kastje dat aan de zijkant van de spinnenkop bevestigd zit.
Kan iemand mij vertellen wat dat achterliggende probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
eerst controleren of de overspanningsrelais (roodkap met 2 zekeringen in)en de benzinepomp -toerentalrelais nog goed zij--- ook of de ontsteking aanwezig is --de verdelerkap, rotor goed zijn(niet gescheurt is) - bobijn zeker een blauwvonk geeft van 9mm afstand met mass bij starten ----en de benzinepomp ook benzine geeft 6 bar druk
geef de chassi nr en motor nr eens weer is het een 110 of 103 motor
Beste Willy bedankt voor je sugesties. Ik ga er meteen mee aan de gang. Ik zal ook eens kijken naar het type motor. Er zitten geen nummers op de auto en of motor. Dat is allemaal vervangen door plaatjes met Chinese tekst. Als ik die vertaal komt het niet overeen met de nummers gebruikt in Europa.
Je hoort nog van me
Bedankt
15 jaar
Waarschijnlijk heb je een M103 motor, gezien het bouwjaar en het feit dat hij een spinnekop heeft. Dat de spinnekop door een ander
onderdeel kapot wordt gemaakt is nagenoeg uitgesloten. De spinnekop kan kapot gaan door vuil of water of in zeldzame gevallen
door slijtage. Kontrole is heel simpel. Als de motor niet wil starten of wil blijven lopen, kontroleer dan of er brandstof in gaat en of er ook weer
brandstof uitkomt (injectorleiding los maken) Als er brandstof uitkomt is de spinnekop vrijwel zeker niet kapot. Kontroleer ook
de werking van de stappenmotor en reinig die eventueel. En zoals Willy9 al aangaf ook zeker het ontstekingscircuit kontroleren.
mvg. Arie
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar