Hallo ook Professionals
Ikheb een groot probleem,
Mijn Camper Hymer 412 rijd na koprevisie nog +- 50kmh.
brandstofpomp van mercedes dealer goed zetten laten verstuiver testen laten ook goed.
hij verbruikt op +- 35km +- 20ltr. diesel, hij rookt niet en loopt stationeer als een klokje
maar als hij werken moet dus snelheid maken, is niets.
wie komt dit bekent voor? heeft iemand het al gehoort of meegemaakt?
iederen de het weet mag mij ook mailen op huisadres, reinmar@online.nl
alles is welkom!!
met vriendelijke groet
Reineke
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
loopt de diesel niet gewoon weg via een lekkende slang o.i.d ??
misschien heeft men na de koprevisie de injector met het draadje op een andere cilinder geplaatst?Heb dat eens meegemaakt de sprinter deed wel nog ongeveer 80 en de acceleratie was zeer zwak.
13 jaar
staat de motor wel op tijd, of dit is gecontroleerd staat niet in de tekst, vooral omdat het na de koprevisie is gekomen.
pomp staat misschien wel op tijd tov de krukas, maar staat de nokkenas goed ???
succes marcel
volgens mij heeft mercedes dealer het controliert? de verstuifer moet op de 2de zylinder,das is goed,hoop ik.
maar waar komt de hoge brandstof verbruik vandaan?
de krukas en de nokkenas zijn ook gecontrolliert ?van mercedes dealer.wat blijft er nog over????
groeten
Reineke
13 jaar
hallo
graag meedenken AUB
de Camper staat bij de dealer en kost mij 110EURO per UUR.
dus er is haast bij , anders kost het mij een vermogen!!!
aan iedereen Dank!!
Groeten
Reineke
PS
hij heeft geen brandstof verlies
13 jaar
zat de verstuiver ervoor wel op de 2de?
het kan op de 1ste 2e of 3e zijn
bij mercedes zijn er geen gegevens beschikbaar op welke hij moet zitten ook niet via chassisnummer
13 jaar
de motorcode is 602 980, en het is nog het zelfde. mercedes dealer weet het ook niet .
willen de 5 verstuivers vewisselen,kost maar 1500Euro ex. btw. maar is het nog niet goed kunnen die niet retour.
monteur zegt, de motor krijgt geen lucht, weet niet wat dat betekent.
de verstuiver zat op de 2e dus dat is goed.vandaag hoorde ik dat er maar paar bedrijven zijn ,welke de verstuiver goed testen kunnen.morgen gaan deze uit de motor en worden goed getest.ik ben benieuwd .
13 jaar
verstuivers reviseren laten ,geplaatst en nog het zelfde.
Dealer heeft turbo druk gemeten en geeft niet genoeg druk.
turbo uitgebouwd en alles in orde, volgens mij. ik weet het niet, maar de Dealer ook niet.
kunnen alleen onderdelen verwisselen, maar dit oplossen ho maar.
is er in het hele land iemand die een oplossing heeft???
13 jaar
Hallo,
Wat was de reden voor de koprevisie? Waterlekkage of Oliewalmen uit uitlaat?
En wat is de kmstand van het voertuig?
Groet Conan
Hallo
de kop had waterlekkage en de kmstand is 183000.
heeft daarvoor goed gelopen ,nooit problemen met de motor, tot nu.
de turbo uitgehaalt en niets aan te zien.
Groeten
Reineke
13 jaar
[quote=Reineke]de motorcode is 602 980, en het is nog het zelfde. mercedes dealer weet het ook niet .
willen de 5 verstuivers vewisselen,kost maar 1500Euro ex. btw. maar is het nog niet goed kunnen die niet retour.
monteur zegt, de motor krijgt geen lucht, weet niet wat dat betekent.
de verstuiver zat op de 2e dus dat is goed.vandaag hoorde ik dat er maar paar bedrijven zijn ,welke de verstuiver goed testen kunnen.morgen gaan deze uit de motor en worden goed getest.ik ben benieuwd .[/quote]
Als deze motor geen lucht krijgt en met dit verbruik dan zag alles zwart van de roet die uit de uilaat komt,is de volledige bedrading wel aangesloten en is er geen bedrading stuk gedaan met te demonteren ofzo,is de lucht massameter wel in orde?
13 jaar
Hoi,
weet natuurlijk niet wat dealer allemaal heeft gecheckt.
Maar wil graag mee denken.
Bedrading van inspuitpomp komt samen in een plastic hoesje bij accubak.
komt vaak voor dat deze vol water komt als hij niet meer hangt.
Je krijgt dan vaak vreemde storingen.
Soms is er ook een oxidatiekatalysator gemonteerd in uitlaatsysteem.
zit deze mischien dicht?
Storingen in het brandstofsysteem worden altijd opgeslagen als storing.
Heeft motor ook storingcode opgeslagen?
Neem aan dat hij is uitgelezen.
Groet conan
controleer de Turboslangen goed, motor kreeg geen lucht, wij hebben div sprinters gehad waarbij de turboslang van binnen los was en als de turboo drukopbouwde blies de slang zich op aan de binnezijde, daardoor wordt de luchtdoorlaat geblokkeerd, maar dit geeft geen storingscode omdat er een lage turbodruk wordt geregistreerd. als je in de slangen knijpt en je voelt een verdachte plek, demonteren en van binnen controleren.
als dit zich voordoet kun je het alleen zien met een diagnose computer, vergelijk de atmosferische druk met de druk in het inlaatspruitstuk tijdens het draaien, is de druk in het spruitstuk lager dan de huidige buitenluchtdruk, heerst eer een onderdruk in het spruitstuk, dit geeft geen storing, maar duid op een blokering tussen turbo en inlaatspruitstuk.
succes marcel
Hallo allemaal
Bedankt voor het meedenken ,vrijdag de wagen bij de Dealer weggehaald.wilden mij een nieuwe turbo verkopen.
maar de was voor dat de kop afging goed ,en nu is hij stuk??
kon ik niet indenken.
gesteren alle slangen en nog wat controleert en niets te vinden.
VANDAAG in de Dorpgarage www.Meerautos.nl jawel hoor daar is de storing,het is niet te geloven!! het gaspedaal bij de motor was door het uithalen of terug plaatsen van de kop,naar beneden gedrukt.daardoor kon ik maar +- half gas geven.de monteur vroeg zich af voorwas de bocht in het gaskabel zat, en trok het hele geval een half centimeter omhoog, en kijk en loopt als een trein.Mijn complement voor de Monteur .
Heren bedankt het is opgelost
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar