close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz Sprinter: sprinter 904 315 cdi-d geen vermogen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 316 cdi-d

hallo
ik heb een slepend probleem,hoop dat iemand hier raad weet,ik zit inmiddels in mn camper op mn vakantie bestemming in het land waar de mercedes bedacht is (word hij wel hier nog gemaakt?)
mijn sprinter rijd als een trein,na enige tijd neemt plots het vermogen af ,dusdanig dat ik geen vrachtwagen meer in kan halen en plankgas op de 90 kan blijven,roeten doet hij dan ook,het mengsel is duidelijk niet goed

het gaat als volgt
ineens valt het vermogen weg,is geen vaste tijd.
als ik stop en de motor stop en direkt weer start doet hij het weer goed voor onbepaalde tijd,5-10-20 of 30 minuten
als ik de motor afzet tijdens het rijden en dan weer start is het probleem er nog steeds.
geen foutcodes op het dashbord en geen gehik ofzo wel een roetzwarte uitlaat inmiddels.
ook hoor ik de turbo niet meer afblazen als ik met het gas speel

de afblaasklep is al vervangen maar het probleem is het zelfde
het is een 904 316 uit 2001, geen roetfilter of katalisator
ik heb tijdens de rit de vuldruksensor losgemaakt en zo een stuk gereden,het lijkt alsof hij dan dezelfde kuren vertoont(geen vermogen)
ik heb ook de temperatuursensor schoongemaakt, als hij al vies was
de wagen heeft nog geen 100000 gelopen

alvast vriendelijk dank voor het meedenken

Geplaatst door

GMC (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

As eerste laten uitlezen. Waarschijnlijk wordt als foutcode P1470 aangegeven. Dit is een algemene foutcode waarmee aangegeven wordt dat de turbodruk te hoog of te laag is. Zoek maar eens op die code op dit forum.

Turbodruk doos controleren
mvg

marsancb 0
badge

11 jaar

uitlaten lezen en de laaddruk sensor laten vervangen,de laaddruk regeling was al vervangen in nederland zonder resultaat
weer 400 km gereden zonder storing,is dus opgelost

bedankt voor de reacites

GMC 0

11 jaar

helaas helaas helaas

wederom doet zich het probleem voor
nog niet uit laten lezen maar zelfde probleem deed zich weer voor tijden een korte vakantie met de camper.
van parkeerplaats naar parkeerplaats gehopt om steeds opnieuw te kunnen starten.
uiteindelijk licht op de laaddruksensor geblazen en sindsdien geen last meer,kan er ijs in hebben gezeten of moet ik weer naar de garage?

de vacuum pot op de turbo, die de schoepen bedient, deed niet wat je zou verwachten,reageerde niet toen er flink gas gegeven werd,en stond soms halverwege
de verstelling van de schoepen zelf gaan niet stroef


mvgr willem

GMC 0

11 jaar

opgelost !
tot nog toe rijd de wagen weer perfect al 200 km
er is een kabel vervangen van de turbodruk regeling naar de sensor en computer
deze schijnt nogal eens voor sluiting of spannings verlies te zorgen

mvgr willem

GMC 0

11 jaar

Opgelost! Bedankt voor het melden!

helaas is het probleem er nog steeds wel veel minder na het vervangen van de kabel onder de gril
de turbo ligt nu op de werkbank
de schoepen zijn schoon en gaan zeer licht dat is het probleem denk ik niet,inspectie met camera -geen beschadigingen aan de schoepen of vinnen
lees elders dat de egr ook de oorzaak kan wezen waar vind ik die en hoe zie ik het
als ik hem flink doortrek ontstaat er noodloop.als ik onder de 3000 tpm blijf rijden geen enkel probleem, wagen roet vaak veel
codes kan ik niet uitlezen maar de laaste code die gelezen is was turbo druk te hoog en te laag toen is de kabel vervangen

vacuum regel potje wat op de turbo zit met vacuum getest .loopt zonder horten of stoten,welke onderdruk ik nodig heb om hem te bewegen heb ik niet gemeten

316cdi 2001

alvast bedankt voor het meedenken

GMC 0

11 jaar

De Agr zou het heel goed kunnen zijn, heb je het al uit kunnen lezen met Das
Systeem volledig afpersen incl. Intercooler gedeelte
mvg

marsancb 0
badge

11 jaar

ik kan zelf niet uitlezen al heb ik wel een 14 pins kabel om hem aan de laptop te hangen gekocht,maar de software die ik heb komt niet diep genoeg in het systeem helaas

systeem afpersen op lekke slangen?of manifold lekkage? of kontroleer je dan de egr

sorry voor mijn onwetendheid in deze

GMC 0

11 jaar

net weer even gekeken, na weer uren surfen kan ik geen EGR klep ontdekken op mijn motor
of ik word zo langzamerhand gek of ik heb weer wat bijzonders
ik zie op de uitlaat of het uitlaat spruitstuk ook geen aftakking die ik kan volgen

GMC 0

11 jaar

Hallo,
Kijk eens naar de inbreng van JacqD van vandaag. Wij hebben nl hetzelfde probleem, met onze Hymer op Sprinter onderstel.

Met vriendelijke groeten
JacqD

JacqD 0

11 jaar

Hallo! heb je het systeem afgeperst , jij verlies vermogen als ik het goed hebt, ja toch? Turbo gedeelte afpersen, intercooler afpersen,, en egr systeem controleren op een goede werking.
Turbo drukrgelsensor!? (aanstuuring) rechts onder de rechter koplamp zit er een drukdoos als goed is. controleer de werking van, vacuüm slangen

Jammer dat je het niet met DAS kunt uitlezen

marsancb 0
badge

11 jaar

Hallo Marsancb,
Bedankt voor je reactie. Lees misschien ons volledig verhaal eens in de nieuwe berichten van vandaag. Hopelijk kan je daar iets uithalen. De EGR klep en de onderdruk actuator zijn vervangen. De slangen van de actuator naar de turbo zijn OK bevonden op drukverlies.
Groeten
JacqD

JacqD 0

11 jaar

Hi . Is dan de intercooler afgeperst?

marsancb 0
badge

11 jaar

het probleem is bij mij opgelost ,al durf ik dit probleem nog niet te sluiten ,ik rijd al ruim 4000 km zonder problemen
maar ik kan je helaas niet melden wat het nu geweest is ,ik verdenk de vacuüm doos op de turbo van kuren
ik ben erachter gekomen dat ver doortrekken het veroorzaakt ,ik denk dat de vacuümdoos niet snel genoeg de turbo druk terug regelt en zo noodloop veroorzaakt
ik heb namelijk de turbo gedemonteerd en gecontroleerd op werking van de schoepen ,deze waren in uitmuntende staat en schoon en de intercooler via de inlaat met de stofzuiger uitgezogen ,diverse stekkers gecontroleerd en het vacuum systeem
ik heb er een manifold drukmeter op gemonteerd en die op het dashboard gelegd ter controle ,maar zoals gezegd geen storting meer gehad of kunnen veroorzaken
de vacuumdoos op de turbo is niet los te krijgen het is een afgeregelde set icm de turbo ,in amerika verkopen ze ze wel los (ebay)
sorry dat ik je niet meer kan vertellen

GMC 0

11 jaar

ik heb sprinter 313cdi en heb veel problemen met vermogen heb turbo vervangen en egr na gekeken en nog steets veel vermogen verlies hij komt langzaam op gang dan bij de 5 de gaat hj nog goed 6 de versneling gaat hij weer vermogen verliezen moet veel toeren maken om weer op te komen heb zo veel aan gedaan of laten doen hij fluit soms bij 4duizend toeren
wat zou het nog kunnen zijn

Heb je hm al afgeperst?? Fluitend geluid?? Soms wel een gebroken bout achter op de uitlaat spruitstuk??

marsancb 0
badge

6 jaar

Heeft iemand het probleem al kunnen vinden ik heb zelfde met me 316 cdi ik he zelf al de luchtmassa meter vervangen de lucht in laat sensor vervangen de map sensor de vacuüm potje van de turbo en ik heb de egr al na gekeken en schoon gemaakt en ik heb de slangen gecontroleerd en ok niks gevonden de mijnen doet alleen erg zwart roken als die laag roerig is en echt moet trekken en dan heb ik ook haast geen vermogen meer dan rond de 3000 toeren wel weer maar de ene keer doet die het goed en dan zo ineens weer slecht ik hoor ook soms de wasecad elke keer afblazen als ik vermogen ga vragen maar dan elke keer open en dicht zeg maar de turbo druk blijft dan niet continu kan iemand mij hier mee verder helpen ik kom zelf niet verder meer helaas

l-boekie 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.