Motor trekt niet, waste gate wordt niet aangestuurd door vacuum. Als de motor loopt moet normaal de waste gate aangetrokken worden door de regelklep, maar dat doet hij niet. Ik heb de reglklep vervangen, het vacuumcircuit gecontroleerd en de bedrading van de ecu naar de regelklep gecontroleerd. Als ik het buisje op de regelklep dat naar de buitenlucht gaat dicht houd, dan werkt de turbo wel. Dan heeft de motor ook vermogen dus ik denk niet dat de uitlaat of roetfilter verstopt is. Als ik met ingeschakeld contact op de stekker van de regelklep meet heb ik op 1kabel 0.4 volt en op 1kabel 0 volt, ik weet niet wat de waardes moeten zijn. Als de motor afgezet is hoor je een ratelend geluid in de regelklep. Als ik uitlees op storingen geeft tester aan regelklep defect, maar deze is nieuw. Iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoeveel is het ingaande vacuum op de klep? Je hebt van de regelkleppen 2 soorten, is het onderdeelnummer gelijk? De kabelboom van regelklep loopt over de voorste dwarsbalk achter de bumper en wil weleens doorslijten bij de steunen van het front.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar