Motor gaat ratelen bij toenemend toerental. Klepstoters reeds vervangen en tegelijkertijd ook lekkende verstuiver gerepareerd. Motor laten draaien zonder multisnaar en rammel blijft erin. Lijkt alsof rammel vanaf de voorzijde motor komt. Kan iemand mij vertellen waar ik eventueel de oplossing kan vinden voor deze rammel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je de distributieketting en kettingspanner al gecontroleerd?
m vr gr. Arie
We hebben distriebutieketting gecontroleerd en een kettingspanner uit een andere cdi motor erin geplaatst. Probleem blijft erin zitten. We denken nu dat er misschien een olie kanaaltje verstopt zit, heeft iemand hier ervaring mee?
Laatst zoiets gehad met een vito 108d. Deze rookte er ook nog erg blauw bij. Na demonteren van de cilinderkop bleek de koppakking doorgeslagen bij de 1e cilinder richting distributie. Hier zit ook het olie kanaal voor de hydr klepstoters, die LUCHT kregen. Het blauwe roken was de compressie die via de carter ontluchting olie op stookte. Nieuwe koppakking alles weer picobello. gr Cor
Dit is weer 1 om te onthouden! Bedankt Cor.
Mariahout bij Mariaheide?
Sytze
wij hebben hier een sprinter staan die ookt tikte, na alles te hebben gecontroleerd en goed gevonden(het klonk als een lager) de kop gedemonteerd bleek dat er in twee cylinders een vreter zat en de zuigers veel ruimte hadden in de cylinder bus, Het geluid was het kantelen van de zuigers in de cylbus , de compressietest gaf niet zo gek verschil, maar toch te veel ruimte op het zuigerhemd.
Succes Marcel.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar