IS EEN 1999 SPRINTER!!!!
We hebben de dynamopoulie reeds vervangen en uiteraard de riem en de schokdemper en spanner en hevel e.d. die bovenin zit, waar 2 dempertjes op aangesloten zitten, maar het kreng blijft piepen. Wel zit er veel tijd tussen de reparaties, want de klant kan hem moeilijk kwijt iedere keer want zo schiet de reparatie niet op, maar.... wie heeft dit eerder meegemaakt dat de multiriem bleef piepen na vervanging van de riem en evt. poulie(s)?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wij hadden laatst eenzelfde probleem, er bleek een verkeerde (lees SKF) waterpomp gemonteerd waardoor de poelie iets naar binnen kwam te staan.
Waterpomp vervangen en probleem opgelost.
[quote=Sido10864]Wij hadden laatst eenzelfde probleem, er bleek een verkeerde (lees SKF) waterpomp gemonteerd waardoor de poelie iets naar binnen kwam te staan.
Waterpomp vervangen en probleem opgelost.[/quote]
Maar de waterpomp is bij ons nog nooit vervangen sinds de laatste 80.000km (zolang bij ons in onderhoud) en daarvoor weten we het niet. Wel toen hij net hier kwam een dynamo vervangen 80.000km terug (staat nu op 160.000km).
heb het zelfde mee gemaakt maar dan op een sl300.
met cockpitspray boven op de riem spuiten als het stop met piepen riem vervangen.
Heb geen ervaring met sprinter, maar wel met 124
diesel en heb hetzelfde probleem gehad.
Mogelijk zit er speling op de aandrukrol, maar eerder op de bevestiging waarop de aandrukrol
pivoteerd,daar zit een tweedelige kogellager in.
Dus de riem ontspannen en eens proberen met de
hand of daar geen vooruit achteruit speling op zit.
Nooit een Gates riem monteren op mercedes...Geeft alleen maar problemen..
Alleen originele kwaliteit of continental...
Al meerdere keren problemen gezien door de Gates riemen.. Volkswagen heeft er ook een hekel aan
mvg Alfred
[quote=Alfred265]Nooit een Gates riem monteren op mercedes...Geeft alleen maar problemen..
Alleen originele kwaliteit of continental...
Al meerdere keren problemen gezien door de Gates riemen.. Volkswagen heeft er ook een hekel aan
mvg Alfred[/quote]
Ja we hebben nu een originele riem liggen. We zijn nu bezig met de fuseekogels vervangen en dan laat ik zo wel even weten of het piepen gestopt is.
Dat piepen stopt zelfs met een paar druppels water, maar niet voor lang natuurlijk.
Mijn riem begon te piepen op 250.000 km,
vervangen door een originele met hetzelfde resultaat.
Bij mij was de oorzaak dus een scheefstaande spanrol.
Ik had er een binnen daar zat de riem verkeerd gemonteerd(niet volgens schema)daardoor te weinig grip op de krukaspoelie,de riem kon bij deze(410D)op 2 manieren gemonteerd worden.
kijk ook eens naar je spanner (hevel) of daar die ring er achter zit
want dan sta je rol niet in lijn met de rest en gaat die piepen !!!!!!!!
Hij piept niet meer, maar de Gates riem zit er nog wel op. Volgende keer originele riem monteren.
Je moet de oorzaak toch echt zoeken in een scheef staande spanrol. Je ziet het amper, maar daar komt het probleem weg. Eerder al van alles geprobeerd en dan lijkt het of het heeft geholpen, maar na een poosje komt het toch weer terug. Vervang de spanrol maar dan ben je van het probleem verlost! Zeker weten! Trouwens, als je hem eraf hebt liggen dan zie je meteen waar het probleem weg komt, de rol zit iets scheef door slijtage.
Sytze
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar