Onlangs op windersport in de bergen na veelvuldig handmatig schakelen ging de motor in een soort noodloop.
Schakelde niet meer automatisch nog wel handmatig en toerental bleef steken op ongeveer 1500.
Na stoppen, contact afzetten en weer starten was het probleem over.
2 x voorgekomen en nadien geen problemen meer.
Wat kan dit zijn en wat is de oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het kan zijn geweest te zwaar trekken bij te lage roeren.Heb het al eens gehad,in een tweede versnelling om een klein bochtje,wel gas geven en daarbij zodoende te lage toeren,gevolg afslaan.Vervolgens gaan rijden en ging daarna ook in de noodloop.Onderweg gestopt,uit gezet,even gewacht,weer gestart en het was weer over.Ws pikt de computer dan een signaal op wat hij niet weet wat hij daar mee moet.Gevolg noodloop.,gr,Henk.
Het is lastig om te zeggen welke sensor het probleem veroorzaakt, maar als je de Benz aan de computer hangt komt hij er wel uit!
Lijkt me op een druk sensor een die in de inlaat zit, mogelijk was een combinatie van luchtdruk en bergen .
Als je het contact uitschakelt reset je de computer van de auto dus dan is de storing weer weg.
Maar goed, als je verder geen last hebt. Mooi zo laten lijkt me!
Ab
Bedankt voor het meedenken.
Voorlopig maak ik me dus niet teveel zorgen en laat t.z.t. de storing wel een keer uitlezen.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar