close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz sprinter: sprintshift springt uit versnelling

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 308 cdi

kan iemand mij helpen met het volgende probleem:

de auto springt onder het rijden uit de versnelling.
de auto geeft geen foutcode's
we hebben de pomp vervangen maar het probleem is er nog steeds..

Geplaatst door

keesvanham (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wij hebben hier eentje met het zelfde probleem, men zegt dat het de sinchromesringen zijn.

harry4192 0
badge

17 jaar

die bakken gaan vaak kapot dat klopt , pomp is maar zelden het probleem

jb tuning 0
badge

17 jaar

Ik heb van deze sprinter de pomp ook al stuk gehad, dus het gebeurd toch wel eens, maar dan heb je niet de bovenstaande klachten

harry4192 0
badge

17 jaar

Hoi Kees

In dit geval is het de pomp niet het zit in je versnellings bak het kan ook een tandwiel zijn.Dit probleem doet zich veel voor bij de langste uitvoerring van de sprinter vooral tijdens het optrekken of het schakelen van de 1e naar de 2e versnelling als je de bak uit elkaar haald kom je het van zelf tegen.(wat die pomp betreft we hebben ze al heel vaak vervangen omdat ze door branden)

Gr Dirk

Bril 0
badge

17 jaar

Hallo,

Helemaal mee eens Dirk!
Dit zijn dezelfde versnellingsbakken als de gewone manuele 6-traps, maar bij de Sprint-shift werd deze "gerobotiseerd".
Ik heb zo een licht vermoeden dat deze uit eerste versnelling zal springen. Hier moet het tandwiel en het syncro pakket 1-2 vervangen worden. Let wel goed op bij de montage van de syncro ring. Er werd aan één zijde een groef aangebracht. Deze groef kijkt ofwel naar motorzijde ofwel naar achteraszijde. De juist kant ontglipt mij nu, maar in ieder geval is deze richting van groot belang. Zit deze verkeert, dan is de werk voor niets geweest en mag je die handel helemaal terug openbreken!

Wat betreft die pompen. Deze branden gewoon door waardoor je nog voor- of achteruit kunt, ofwel staat ie toevallig in een bepaalde versnelling geblokkeerd. Is niet van toepassing in dit geval, maar mocht het voor een ander case tocht gebeuren, zeker en vast het relais ook mee vervangen!

Met vriendelijke groet,
Thomas.

amg55 0
badge

17 jaar

hij springt niet uit de 1 of 2 maar uit een hogere versnelling 5 of 6.. hij springt dan van A naar 6 vermogen valt weg(noodloop)

keesvanham 0
badge

17 jaar

vaak slijt het hoofdlager achter in de bak in en dan krijg je speling en schiet hij uit de versnelling maar dit is meestal bij wegtrekken. wat de pomp betreft als deze defect is vervang dan ook altijd het relais mee. die zit onder de bestuurdersstoel. deze is vaak de oorzaak dat de pomp doorbrandt dan blijft het relais hangen en de pomp draaien. wat vaak voorkomt als de bak alleen "handmatig" te schakelen is is er een storing in het vacuumsysteem van de motor maar dan heb je foutcodes en meestal is dat 1470.

vwfan 5
badge

17 jaar

het probleem is opgelost, was inderdaad foutcode 1470 (turbodruk,vacuum,etc)

het vacuumslangetje van de recirculatieklep v/d kachel bediening lag los daardoor viel de motor in noodloop en manueel schakelen..

keesvanham 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.