close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz C-Klasse: Standkachel (Motor verwarmer)

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 200 CDI

Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn standkachel/motor verwarmer.

Afgelopen winter ben ik tot de ondeking gekomen dat deze niet werkt. Ben op wintersport en al geweest waar het ver onder 0 was. maar de kachel wil niet aan.
Nu staat er in de handleiding dat de kachel zelf onder de 8 grade aan zou moeten gaan. En de knop in het middenconsol (Met de drie slingertjes) is om de kachel uit te schakelen. Dus als de schakelaar niet bediend staat, moet de auto het zelf regelen.
Maar jammer genoeg gebeurd dit dus niet.

Nu heb ik vandaag de standkachel gedemonteerd. En de koel leidingen kort gesloten.
Maar is der iemand die me kan helpen aan een tekening van het apparaat. Zodat ik hem kan open halen. En misschien als er iemand is die me kan helpen aan een electrich schema. Zodat ik hem kan testen voordat ik hem terug ga bouwen.

Ook heb ik in een ander draadje. [url=http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...][b]Probleem Standkachel[/b][/url]
Gelezen dat gebruiker : [b]Spanbandje[/b] misschien aan een shema kon komen om de motor verwarmer echt als standkachel te kunnen schakelen.

Alvast bedankt

Geplaatst door

jertam (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Jerry

Ik kan je aan een schema helpen van een ombouw van een vito, maar of je dit kan ombouwen naar een c klasse heb ik nog niet geprobeerd.
je moet wel goed met electro overweg kunnen om dit in te bouwen.
M.v.g. Marcel.

spanbandje 0
badge

16 jaar

[quote=spanbandje]Hallo Jerry

Ik kan je aan een schema helpen,je moet wel goed met electro overweg kunnen om dit in te bouwen.[/quote]
Dit is geen probleem. Ik werk al me zo een 15 jaar in de garage dus dat gaat wel goed komen.
Het zou wel makelijk wezen als ik hem dan af en toe handmatig kan op straten.
Ik ga hem woensdag even uit elkaar halen. Was er vandaag al aan begonnen maar moest weg.
Dus ik zal van de week wel even vertellen van hoe en wat.

Graag zie ik de schema's tegemoet.

Alvast bedankt

jertam 0

16 jaar

Ik heb ook wel belang bij het betreffende schema, ik zit met dezelfde type auto met hetzelfde probleem.

Bij voorbaat dank.

Pieterb1 0

16 jaar

Kijk eens op www.standkachels.com je vind er probleemoplossingen en installatiehandleidingen suc6

frans49 0
badge

16 jaar

Volgens mij zit er in de C200 CDI een webasto standkachel.
Maar welk type zit erin gemonteerd??, dan kunnen wij de juiste info van bovengenoemde link downloaden.
Wie kan betreffende type opgeven/noemen.

Groeten

Pieterb1 0

16 jaar

Webasto thermo top C zit in de mercedes cdi als bijverwarmer , maar deze kan omgebouwd worden naar standverwarming . Uiteraard moet je dan wel het stuurapperaat op de thermotop veranderen en een watercirculatie pompje bijplaatsen . suc6

frans49 0
badge

16 jaar

volgens mij zit er de zelfde kachel in als de vito 638, als dit zo is dan hoef je het stuurapparaat niet te vervangen, alleen een relais plaatsen om de kachel handmatig aan te sturen, relais en houder kosten bij Conrad +/- € 20,- wat het waterpompje betreft weet ik heet niet maar deze zit standaard in de vito.
om de standkachel progammeerbaar te maken moet er een tijdklok op het relais geplaatst worden, dit is het duurste component, maar die is van €25,- tot orgineel € 200,- te koop het is maar wat je er voor kwijt wil. bij de vito is het een paar uur werk maar het is wel lekker van de winter als je nieet hoeft te krabben.
mail me even dan stuur ik je het schema.
succes Marcel.

spanbandje 0
badge

16 jaar

Bij een vito cdi zit er een eberspacher in en bij de personenwagen zit er een webasto in en bij de webasto is het beste van het stuurapparaat te vervangen omdat de originele een stuurspanning moet krijgen van 13,5 volt ( ladende alternator ) . Ik heb zelf m'n bijverwarmer omgebouwd naar standkachel en het gaat met de originele stuurapparaat , maar eens de batterijspanning onder de 13,2 volt zakte sloeg hij steeds af . Suc6

frans49 0
badge

16 jaar

Hallo Frans, ik heb bij de vito de D+ en de KL 15 met een relais aangestuurd Dit is een 4 keer om relais (vervangt 4 relais) dus stuur ik op KL15 en D+ de zelfde spanning in daar heeft de Eberspacher geen problemen mee, deze heeft alleen D+ nodig om te zien of de motor loopt, los je dit probleem dan op met een speciale stuurunit, dus als je een fabrieks ombouw kabelboom besteld plus klokje krijg je er een nieuw stuurapparaat voor de kachel bij ? ik zal volgende week is kijken wat je krijgt als je en B Nr besteld bij het magazijn, ik ben nu wel benieuwd hoe de fabriek dit aanbied.

M.v.g. Marcel

spanbandje 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.