Mercedes-Benz E KLASSE 280: STAPPEN MOTOR

Bouwjaar: 1996

Beste hans kun jij mij alsjeblieft uitleggen waar die stappenmotor zit,ik heb het al meerdere keren gevraagt maar niemand reageerd erop of is het echt zo moeilijk,ik heb zelf ook staan te zoeken maar ik zie niks.

flow

Geplaatst door flow , lid sinds 16 jaar geleden

8 Reacties

Hans4040 PRO, 16 jaar geleden

Alan, ik weet niet welke Hans je bedoeld , maar IK weet het niet,sorry.
Er is vast wel iemand die het WEL WEET , toch jongens?

Mvg,
Hans.

flow, 16 jaar geleden

Oke ik wacht gewoon af alvast bedankt jongens. vg alan

mr-moh PRO, 16 jaar geleden

Alan, als het goed is zit er een extra slang voor luchttoevoer tijdens stationair draaien en tijdens de koude start, ergens midden op het inlaat en die loopt dan naar de gasklep, zit er net bovenop. tussen deze slang zit de stappenmotor, is rond van vorm en heeft een stekkertje met twee of drie kabeltjes,mvg.

flow, 16 jaar geleden

Mooi Moh ik ga morgen kijken.

flow, 16 jaar geleden

Moh ik heb wel een slang gevonden maar die gaat naar een soort buffer vaatje.en alle andere slangen zijn voor o.a brandstofdamp afzijg systeem,en dan heb ik nog een slang van de benzine drukregelaar en een slang gaat naar die blokje wat tegen het schutbord aan zit daar zitten nog een hoop slangen op aangesloten,maar geen slang met stappenmotor.volgens mij zit die in het gasklephuis,want daar zit ook de cruiscontrol in en er gaan twee dikke kabels naartoe,nu is de vraag kan ik zoiets uitelkaar halen want als je het van de voorkant bekijkt zit er een zwarte deksel op.maar die is volgens mij dicht gefelst of geperst,ik haal morgen het gas klephuis ervan af ervan af zo dat ik meer kan zien.en kan ik hem in een keer goed schoon maken.wat denk jij ervan.zou die stappenmotor daar in kunnen zitten.??

mr-moh PRO, 16 jaar geleden

Beste Alan, voordat je zoveel los gaat halen even dit: je bent opzoek naar de stappenmotor van MB E280, ik neem aan een 24V,je hebt nooit verteld wat de eigenlijke probleem is? Ik neem aan iets met de koudestart of stationaire loop. Kijk Alan het hoeft niet altijd aan de stappenmotor te liggen. Ik heb zelf een MB 300CE, ik had probleem met koudestart en stationaire loop,de dealer vernieuwde de stappenmotor (¤275,-) temp.zender (¤55,-) en lambda-sensor(¤157,-)maar de probleem werd minder maar bleef toch. Later kwam ik erachter met( veel hulp)dat er een verkeerde overspanningsbeveiliger inzat, hij gaf te veel spanning met te hoge zekering erin van 10amp. ipv. 7.5amp.Snap je het een beetje, ik bedoel maar,mvg.

flow, 16 jaar geleden

Moh ik snap alles wat je schrijft.maar geloof me ik heb al alles vervangen.wat het probleem is, ten eerste als die koud is moet ik een kilometer of drie rijden voordat die door schakeld naar de drie of ik moet gewoon weg rijden en dan met een koude motor door trekken naar de +/- 3.500 soms ook tot 4.000 toeren dan wildt die wel schakelen.als de auto eenmaal warm is schakeld die goed,het tweede probleem is het toerental als ik hem eventjes laat warmdraaien gaat die beroerd lopen een maal gas gegeven moet ik even wachten tot dat het weer goed is het toerental slingerd dan van de 650 naar de 1000 toeren dat gaat zo eventjes door,als de motor rustig is geworden draait die ogenschijnlijk mooi maar als je er even bij blijft staan hoor je dat de motor overslaat,ik vervang deze week nog de bougies en eventueel de kabels.Moh als je kunt achterhalen waar die overspanningsbeveiliger zit zou ik daar naar kunnen kijken.

v.g alan

mr-moh PRO, 16 jaar geleden

kijk achter de accu, rechts binnenkant schutbord, het is een zilverkleurige relais met aan de boven kant twee rode stekker zekeringen, kijk bij kontakt aan of er op de beide zekeringen spanning zit, alle beide kant van de zekering, deze relais bedient veel belangrijke functies, zoals de stappenmotor, actuator op de benzine-verdeler, stationaire loop en schakelaar, mvg.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.