Deze auto slaat pas aan na ongeveer 5 sec starten.
Alle fouten uitgelezen en er blijft over fout 1088 Sam module achter( communicatie met EZS dus contactslot) moet ik dan de Sam module vervangen of het ergens anders zoeken.
De verstuivers zijn goed wij gaan maandag de retouropbrengst meten misschien dat daar iets in zit.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is starttoerental niet te laag,waardoor de elektronika van slag raakt.
Hans
sam zou ik niet vervangen i.v.m. niet starten.
loopt je filter niet af zodat er lucht op komt te zitten in het brandstofsysteem
Brandstof lagedruk deel controleren, de branstof kan terug lopen bij een lekkage.
O-ring van het brandstoffilterhuis.
Lekretour van de injectors te hoog (meten met peilbuisjes)
Het brandstofdruk regelventiel laat brandstof door. Ventiel zelf stuk of het kleine o-ringetje lekt.
Hoe loopt de motor na het aanslaan??
De SAM heeft weinig met deze storing te maken.
Lekretour gemeten en weinig onderling verschil kunnen ontdekken.
O-ringen reeds vervangen en toen was het de volgende ochtend eerst beter maar s'avonds wilde de auto helemaal niet meer aanslaan. De auto op transport gezet, alle fouten gewist en uiteindelijk sloeg hij weer aan. De auto start wel maar slaat voor je gevoel te laat aan na bij 7-8 sec. en volgens de klant is het langzaam erger geworden, voor zijn gevoel iedere week een seconde langer.
Als de motor loopt dan loopt hij goed en de verstuiver zijn ook goed.
Wij hebben nu een doorzichtige slang gemonteerd om te zien of er dit weekeinde ook lucht in komt.
Raildruk meten tijdens het starten.
Opbrengst van de hogedrukpomp meten en controleren of deze wel druk houdt, hierlangs kan de brandstof ook weg lopen.
Is er ooit benzine bijgetankt en heeft de motor hierop gelopen?
Weet je zeker dat het raildrukventiel y74 op de commonrail niet door lekt?
Is je afslagventiel y75 (sluit brandstoftoevoer naar hogedrukpomp af) wel goed? Ook de aansturing?
Heb je een metalen brandstoffilter(CDI2)?
Deze heeft 3 aansluitingen, de retourbrandstof gaat via bi-metalen klepje (opent bij 25gr.C) en verwarmd de aanvoerbrandstof. Soms komt er in het filter lucht bij de aanvoerbrandstof.->Filter vervangen.
Nogmaals alle O-ringen van brandstofleidingen moeten goed afdichten. Als ze ook maar eenigzins hard zijn ->vervangen.
Heb je de injector lek test wel gedaan onder dezefde condities als waneer de motor niet aanslaat dus koud en na een nacht??
Soms is dit n.m bij warme motor wel goed en zo vindt je het nooit!
Succes, maar dit moet toch echt wel redelijk snel te vinden zijn.
De leiding van de opvoerpomp naar de hogedrukpomp die met het ontluchtingventiel lekt vaak waardoor de brandstof terug stroomt.Het ontluchtingsventiel zit op de hoogste plaats.Rubbertjes van het drukregelventiel goed na kijken.
Startdruk is 100 bar dus te weinig waarschijnlijk. Wij denken dat de opvoerpomp defect is.
Opgelost, de kleine rubbers van de druksensor achterop de rail waren kapot.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar