ik heb een mb c220 met een probleem hij start wel maar slaat niet aan, dit doet hij niet altijd maar word wel steeds minder hij staat nu al een paar dagen in de garage maar daar kunnen ze het probleem ook niet vinden, er zijn al afsluitkleppen tussen de aan en afvoer leidingen gekomen,en men weet daar zeker dat het niet aan de pomp ligt.heeft iemand hier ervaring mee.
bvbd gr jaap
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is je motorstop membraam niet stuk? Of blijft ie wellicht hangen?
Sytze
probleem opgelost,het bleek het bekende c220d probleem te zijn,brandstof pomp kapot.
18 jaar
Ik vrees dat ik ook bij de "gelukkigen" ben. Al meer dan 1,5 jaar sukkel ik met mijn c220.
Het gebeur(t)(de) als de auto langer stilstond of het koud was.
Dan begon het volgende:
1ste startpoging: motor draait enkele seconden normaal daarna gingen de rpm de hoogte in (zonder aan het gaspedaal te komen) en viel prompt dood.
2de startpoging: contact omdraaien, motor draait +- 1 seconde maakt heel veel rpm (zonder aan gas te komen) en valt dood.
3de startpoging: motor draait als een klokje.
Kben toen naar een mb dealer gegaan, die sprak meteen van een nieuwe pomp.
Toen ik die prijs hoorde (2.500) viel ik achterover.
Kheb toen mijn auto bij een bevriende mecanicien (mb) gezet gedurende 14 dagen.
Die gaf me de goede raad geen nieuwe pomp te laten installeren,omdat het wel eens de computergestuurde verbinding tussen het gaspedaal en de pomp zou kunnen zijn.(lucht in de leiding had hij gecontroleerd, dat was ok)
Ook gaf hij me de raad additieven bij mijn brandstof te doen, en bij kwaliteits benzinestation te tanken.Dat laatste moest ik doen omdat die benzine vettiger is.
Dat zou de pomp extra smeren en ze zodoende sparen.
Ik heb daarna één jaar niets van problemen gehad.
Tot eergisteren:
Auto startte prachtig tot hij na een paar kilometer begon te stribbelen, een paar keer een paar seconden en daarna begon EDC te branden. Hij reed precies op "3 cilinders" en maakte ook een totaal ander geluid. Gisteren en vanmorgen draaide hij perfect.
Tot de auto deze avond terug EDC storingen aangaf en de motor terug anders draaide.
Het gekke is dat als je aan de kant gaat staan, het contact aflegt en meteen terug start, hij draait als een klokje.
Toch de pomp???
18 jaar
ga er maar wel van uit dat het de pomp is,ik zat[zit] met hetzelfde
als het goed is krijg ik hem morgen weer,met een revisie pomp moet goed zijn zegt de kenner,maar voor een nieuwe pomp moest ik 1200,- ex btw en ex montage betalen ca 1800,- werd gezegt bij een mercedes garage bij mij in de buurt.en ja het is de bekende c220 kwaal als je er niet uit komt heb ik wel een tel nr voor je, is wel in friesland
18 jaar
@jp In Nederland kost een nieuwe pomp all in 1800? Tilt de Belgische staat mij of doet die dealer dat!?
Heb jij voor een revisie gekozen? Geldt daar een zekere garantie op of niet?
Wat betaal je voor een revisie in Nederland?
18 jaar
ikl weet nog niet precies wat ik moet betalen, want hij is nog niet klaar ,maar hij zij tegen mij dat een nieuwe pomp 1200,- kost ex btw maar waar zij ze weg halen weet ik niet ik denk duitsland.en wat revisie betreft,er is mij gezegt dat ik er geen last weer van heb dus ga ik daar maar van uit.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar