Mercedes-Benz M-Klasse: Start wel, slaat niet aan.

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 320 cdi

Goeiedag,

Motor slaat niet meer aan,

Eerst viel de motor soms spontaan uit en sloeg daarna meestal wel weer direct aan,

later sloeg de motor aan en direct weer af, en nu dus helemaal niks meer.

Storingsgeheugen geeft aan kortsluiting gloeibougie cil 2.

Kan iemand mij zeggen welke 2 is??

Lijkt mij sterk dat dit er mee te maken heeft... Zitten ook net 3 maanden 6 nieuwe in...

Heeft iemand een idee??

Mvrgr J

venedijk

Geplaatst door venedijk (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz M-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

Lijkt mij ook sterk. Maar voor iemand met jou ervaring moet dit toch wel meevallen? storingsgeheugen? raildruk? toerensignaal?

koende2 (0) PRO, 13 jaar geleden

Klinkt als een probleem met toerental sensor.
Er is bij deze auto een terugroep actie geweest op dit onderdeel.
Misschien nooit uitgevoerd?

venedijk (0) PRO, 13 jaar geleden

We hebben genoeg diesel bij het filter, dus de opvoerpomp is ok...

Ook aan de hogedruk pomp bij in en uitgang genoeg diesel ( op contact en tijdens starten )

Aan de uitgang van de pomp naar de commonrail echter geen diesel...

Heb niet het regelventiel op de brandstofpomp besteld, heb dit namelijk eerder meegemaakt bij een peugeot HDI. Weet niet of het vergelijken is maar toch.

Weer iemand waar dit ventiel voor dient?? Deze dit op de pomp.

Lijkt mij een stopzetter of een pompdrukregelaar..

Zou idd ook krukassensor kunnen zijn, is er dan ook geen pompdruk??

Mvrgr J

venedijk (0) PRO, 13 jaar geleden

Bedoel wel het regelventiel besteld.

koende2 (0) PRO, 13 jaar geleden

Het regelventiel op de pomp regelt inderdaad de druk bij het starten van de motor.
Maar als je de auto uitleest wat geeft hij dan aan?
Je kan natuurlijk ook de raildruk uitlezen bij het starten van de motor.
Moet zeggen dat deze auto´s zeer weinig problemen hebben mbt het hogedruk systeem.

venedijk (0) PRO, 13 jaar geleden

de rail druk is tijdens het starten te laag..

Tussen de 70 en 140 bar.

venedijk (0) PRO, 13 jaar geleden

heb zonet de regelklep in pomp vervangen...

Paar keer starten motor slaat aan...

Heeft een half uur gelopen, geen probleem... geeft 1 keer gas en slaat af.. slaat niet weer aan.

Foutcode: 2021 Raildruk regeling via DRV onder MIN waarde/ funktioneringsstoring.

Foutcode wissen...

Daarna komt telkens na elke start de volgende foutcode terug:
Foutcode: 2134 Gloeibougie cil 2 kortsluiting naar massa/ vermogenfout.
( Zitten net 6 nieuwe in )

Mvrgr J

venedijk (0) PRO, 13 jaar geleden

Raildruk is tijdens starten nu maar 40-60 bar..

Toen die zonet stationair liep was dat 250 bar..

venedijk (0) PRO, 13 jaar geleden

Start toerental is 200 toeren..

Is dit genoeg??

hbr (0) PRO, 13 jaar geleden

Hallo Jan, het ventiel op de pomp is het dosser ventiel, deze regelt de hoeveelheid brandstof, als je hier een probleem mee hebt krijg je foutcode op zme, de drv fout is een fout die gezet wordt op de regelaar die in de rail zit, misschien hier een probleem mee of toch een tekort aan brandstof. Zit een toevoer pomp in de tank controleer de toevoerdruk naar de hoge druk pomp ook.

willy9 (0) PRO, 13 jaar geleden

vermoet hoge drukpomp vervangen

venedijk (0) PRO, 13 jaar geleden

Auto is naar de dealer gegaan omdat klant hier door coulance kan krijgen...

Helaas dus, laat het even weten was de uitkomst is...

Mvrgr J

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.