Hallo,
ik heb hier een Mercedes ML270 CDI staan waarbij het gloeilampje pas uit gaat nadat de motor gestart is.
Inmiddels is het gloeirelais, alle 5 de gloeistiften en de temperatuur voeler al vernieuwd.
Verder werkt het systeem wel gewoon (komt netjes spanning op de gloeistiften na aanzetten van contact. Er zijn verder ook geen start problemen maar naar mijn weten moet het gloeilampje toch uit gaan na de gloeiperiode..
Iemand enig idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb dit gehad bij een Alfa 156, hier bleken andere gloeistiften in te zitten dan officieel door Alfa wordt aangegeven, die hebben dus een andere waarde ( andere weerstand ?? ) waardoor het systeem een "foutmelding" geeft. wellicht is dit ook hier het probleem ??
heb de zelfde gebruikt dus zal iets anders zijn...
trek het relais van het gloeisysteem eens, reinig de contacten van het relais en de stekker..
succes, prettig weekend !
Het relais is nieuw en de stekkerverbinding had ik al nagekeken. Deze is 100% schoon. Is ook niet zo vreemd want het gloeirelais zit in de afgesloten zekering/relais kast onder de motor kap..
Toch bedankt voor je info heb de zelfde gebruikt dus zal iets anders zijn..
Gaat het gloeilampje pas uit als de auto loopt?
Of gaat het ook uit als de auto al een tijdje op contact staat?
Wel zal ik ook ff de fc's uitlezen want zonder klachten een probleem oplossen is erg lastig zonder de computer.
Het gloeilapje gaat echt pas uitzodra de motor gestart word... Bij Mercedes zijn er nog vele andere lampjes die het zelfde doen. Verder staan er geen fout codes in. Alles werkt dus naar behoren.
Nu zul je denken "waar doe je dan moeilijk over" maar de klant heeft het aangegeven en ik zou graag de oorzaak willen weten.
[quote=koende2]Gaat het gloeilampje pas uit als de auto loopt?
Of gaat het ook uit als de auto al een tijdje op contact staat?
Wel zal ik ook ff de fc's uitlezen want zonder klachten een probleem oplossen is erg lastig zonder de computer.[/quote]
Je moet het zo zien.
Zolang er geen fc's in het systeem zitten word het lampje dus ook niet langer aangestuurd als de bedoeling
want ja als hij het bewust zou doen omdat er iets fout is dan weet hij dus ook dat er iets fout is. wat resulteert in een foutcode, toch?
Weet niet of dit normaal is bij dit systeem(misschien vergelijken met een zelfde auto)
maar als dit niet zo is moet je echt aan een sluiting denken oid.
Zelf denk ik dat het gewoon zo hoort.
Misschien effe kijken of temp meter buiten het goed doet?
Als deze los is geeft hij nml -48 aan ofzo.
Wat kan zorgen dat hij langer gaat gloeien.
Ik kijk wel of ik het kan vergelijken met een Mercedes met gelijke motor. De buiten temperatuur voeler is eerder al vernieuwd en geeft nu netjes de juiste temperatuur aan...
Word vervolgt..[quote=koende2]Misschien effe kijken of temp meter buiten het goed doet?
Als deze los is geeft hij nml -48 aan ofzo.
Wat kan zorgen dat hij langer gaat gloeien.[/quote]
probleem opgelost door de koelvloeistof temp voeler te vervangen.
De thermostaat was defect en na vervangen van de thermostaat (waar dus ook die temp. voeler in zit) was het probleem verholpen.
Chris
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar