Mercedes-Benz Vito 2003: startmotor draait niet rond

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 611.980, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 75

Hallo


Ik ben Manfred en bezit een mercedes vito van 2003 ( versie 1998 tot 2003 )
sinds kort wil deze niet meer starten , dus als ik de sleutel op contact zet gaan de lampjes gewoon branden draai ik de sleutel nog een slag door dan gebeurdt er niks .

De lampjes worden ook niet zwakker helemaal niks gebeurt er

wat heb ik gedaan :
ik heb het contactslot doorgemeten deze reageerd zoals het hoort

verder geprobeerd de startmoter aansturing te overbruggen (dus gelijk 12v rechtstreeks op het relais van de startmoter gezet dan doet hij het wel .

nu heb ik gekeken vanaf de startmoter of de stuurdraad spanning krijgt als ik het contactslot draai en start .

tot mijn grote verbazing heb ik daar dan tijdens het starten gewoon stroom

dus lijkt mij van het contactslot tot de startmotor niks aan de hand en bij overbruggen start hij ook gewoon, dus de startmoter zelf lijkt mij ook in orde


wie o wie heeft de gouden tip voor mij

greumel

Geplaatst door greumel (85) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

kaleido 1 (2880) PRO, 3 weken geleden

12v onbelast is goed blijft hij ook op 12v als je start met draad aangesloten ?
Stekkertje wel goed ?

    ga ik testen heb tot nu toe gewoon testlampje gebruikt en die brandt van 6 tot 24 v dus morgen eens de multimeter erbij pakken - greumel (85), 3 weken geleden

Heino4267 (325), 3 weken geleden

Het kan zijn dat de draad "tussen contactslot en het kleine stekkertje op de startmotor"wel spanning doorlaat (12 V), maar geen stroom. Belast het maar eens met een 10Watt lampje (dus tussen die draad en massa) en start maar eens. Als die lamp gaat branden is het in orde, in het geval dat de lamp niet brandt is die draad ergens in de kabelboom gebroken of doorgeschuurd.

Zoiets testen met een LED-testlamp is altijd riskant, omdat zo'n testlamp alleen een onbelaste spanning aantoont, niet dat de draad ook de benodigde stroom levert (terwijl je dat laatste denkt te meten).

Hans4040 (505) PRO, 3 weken geleden

Als een draad ergens is gebroken of doorgeschuurd meet je ook geen spanning aan het einde van de draad...een draad die wel spanning doorlaat maar geen stroom bestaat niet.

kaleido 1 (2880) PRO, 3 weken geleden

Daarom meten wat er gebeurt bij een overgangsweerstand beschadiging zal de spanning wegvallen bij belasting en het amperage stijgen.

Jan227 (30) PRO, 3 weken geleden

Hallo,lijkt een probleem met de startblokkering, heb je geprobeerd met de reservesleutel?

Groet Jan227

    ja al geprobeerd en contact gehad met specialist op dat gebied als de startblokering defect is zou hij dat moeten aangeven op display - greumel (85), 3 weken geleden

greumel (85), 3 weken geleden

ga in elk geval nog eens meten alleen ff kijken wanneer want we zijn ook nog bruiloft van zoon aan het voorbereiden die trouwt achter 10 dagen

greumel (85), 2 weken geleden

nou vandaag gemeten met multimeter en die zakt terug naar 8 v

dus denk dat de stuurkabel ergens een breuk heeft en daardoor het probleem ontstaat

kaleido 1 (2880) PRO, 2 weken geleden

Precies kan zelfs in de verbinding van kabel met stekkertje zijn , heb je ook voor het stekkertje gemeten.

greumel (85), 1 dag geleden

ik heb een nieuwe kabel getrokken van startmotor naar startrelais dit dacht ik dat de oplossing was
maar bleek gedeeltelijke oplossing gisteren draaide de startmotor gewoon rond maar sprong nde bus niet aan net alsof hij geen diesel kreeg ?
dus op naar volgend probleem :(

Jan227 (30) PRO, 1 dag geleden

Hallo, uitlezen lijkt me hier een goed idee. Groet Jan227

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.


"topic" // resources/views/layouts/app.blade.php