Heb startprobleem met atego 815 met 120000km nl: start soms slecht, een twintigtal seconden starten maar slaat altijd aan.Doet het Pracktisch het meest met warme motor na een 5-tal minuten stilstaan.Heb al laten uitlezen met orginele star en bij het slecht starten ter plaatse geen enkele foutcode!!!! alle leidingen vervangen filterhuis,dichtingen verstuivers ,opvoerpomp,krukassensor,enz maar probleem blijft kan het de motorstuurdoos zijn?zonder foutcode?ofwel herkennig sleutel??wie heeft ervaring met dit probleem.
mvg
dirk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het lijkt er op dat de brandstof terug loopt en dat zal ook wel de reden zijn dat al die onderdelen vervangen zijn. Is het ook al gecontroleerd of dat er idd veel lucht door de leidingen gaat als het probleem zich voordoet?
bij een actros lekken de pompverstuivers wel eens bij de o-ringen maar dan loopt de diesel het carter in en wordt het olie pijl hoger.
maar weet niet zeker of het bij een atego de zelfde pompverstuivers zijn
Je meld de Km stand niet, ik zie in het rijtje de brandstof opvoerpomp niet staan!!! de pomp wordt aangedreven door de distributie, als de keerring van de lagedrukzijde ( is carterzijde ) iets versleten is is het mogenlijk dat hierdoor lucht in het brandstofsysteem komt, ik heb dit een paar keer gehad, de pompas had iets speling en daardoor lekt de keerring als deze stilstaat en komt er lucht in het systeem.
Succes Marcel.
Als bij een Atego de sleutel niet herkend wordt, krijg je daarvoor een melding op het display. Is er ook al eens uitgelezen op het moment van storing? Misschien dat de istwerte je wat meer kunnen vertellen dan.
sorry had de opvoerpomp over het hoofd gezien, je kan ook testen of er te veel retour diesel is, de opvoerpomp moet dit dan eerst opbouwen, ik dacht dat de motor pas aanslaat bij 3,5 bar, als je de retour leiding bij het filterhuis los neemt, kan de diesel niet meer retour tank dan is de pomp intern begrenst op 10 Bar, als je de motor warm wegzet en de retour los haalt, en de motor een tijdje later weer start en hij slaat direct aan is er warm te veel retour brandstof, je kan ook de retour leiding bij de tankvlotter afdoppen, dan staat op het hele brandstof systeem na de pomp 10 bar incl de retour, als je nu de motor laat draaien is het mogenlijk om brandstof lekkage te vinden in het complete systeem, ik heb een motor gehad waarbij ook de kop is vervangen, maar het eindigde met een compleet nieuwe motor omdat er na een week zoeken bleek dat er ergens een haarscheurtje in het blok zat die lekte bij een warme motor.
het meten van de gallerijdruk kan je het best doen door op het brandstoffilterhuisdeksel een drukmeter te monteren. het kost je dan alleen een deksel, of je moet een heel set hebben liggen.
succes Marcel.
het kan ook zijn dat de kogel onder in het brandstoffilterhuis niet goed afsluit door vuile diesel
als de sleutel niet goed is dan slaat de motor niet eens aan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Atego of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar